Browsing by Subject Education

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 201 to 220 of 472 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
21THE ECOSYSTEM  MODEL AND BENCHMARKING OF PRIVATE SCHOOL ADMINISTRATION BETWEEN THAILANDAND SINGAPOREAMORNRAT MEEPAT; อมรรัตน์ มีพัฒน์; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; Srinakharinwirot University; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; theeraphab@swu.ac.th; theeraphab@swu.ac.th
27THE EDUCATIONAL ADMINISTRATION  OF VOCATIONAL AND UPPER SECONDARY CURRICULUM (DUAL EDUCATION) IN THE EASTERN SPECIAL DEVELOPMENT ZONE DHITIMAWADEE SAKULSILSIRI; ธิติมาวดี สกุลศิลป์ศิริ; Somboon Burasirirak; สมบูรณ์ บูรศิริรักษ์; Srinakharinwirot University; Somboon Burasirirak; สมบูรณ์ บูรศิริรักษ์; somboonb@swu.ac.th; somboonb@swu.ac.th
21THE EFFECT OF COLLABORATIVE STRATEGIC READING (CSR) WITH MIND MAPPING TECHNIQUE ON READING COMPREHENSION OF MATTHAYOMSUKSA 5 STUDENTS AT RAJADAMRI SCHOOLASHIRA CHAIWONG; อชิระ ไชยวงศ์; Ladda Wangphasit; ลัดดา หวังภาษิต; Srinakharinwirot University; Ladda Wangphasit; ลัดดา หวังภาษิต; laddaw@swu.ac.th; laddaw@swu.ac.th
15THE EFFECT OF DANCE MOVEMENT ACTIVITIES FOR REDUCING MENTAL HEALTH PROBLEMS AMONG ELEMENTARY SCHOOL STUDENTSZHANG JUNHAO; ZHANG JUNHAO; Skol Voracharoensri; สกล วรเจริญศรี; Srinakharinwirot University; Skol Voracharoensri; สกล วรเจริญศรี; skol@swu.ac.th; skol@swu.ac.th
19EFFECT OF DEDUCTIVE LEARNING WITH THINK-PAIR-SHARE ON MATHEMATICS LEARNING ACHIEVEMENT AND ATTITUDES TOWARDS LEARNING MANAGEMENT OF MATHAYOMSUKSA SIX CHANISADA NUM-ON; ชนิษฎา นุ่มอ่อน; Rungtiwa Yamrung; รุ่งทิวา แย้มรุ่ง; Srinakharinwirot University; Rungtiwa Yamrung; รุ่งทิวา แย้มรุ่ง; rungtiwa@swu.ac.th; rungtiwa@swu.ac.th
21EFFECT OF FOOTWORK DRILL PROGRAM ON AGILITY AND POWEROF STUDENT AGED 12 YEARSCHANYAPAK BURIWONG; ชัญญาภัค บุรีวงค์; Luxsamee Chimwong; ลักษมี ฉิมวงษ์; Srinakharinwirot University; Luxsamee Chimwong; ลักษมี ฉิมวงษ์; luxsamee@swu.ac.th; luxsamee@swu.ac.th
15EFFECT OF GEOGRAPHY LEARNING ACTIVITIES USING SCENARIO-BASED LEARNING ENHANCING MAP CREATION SKILLS AND SPATIAL THINKING SKILLS FOR HIGH SCHOOL STUDENTSSUPACHAI PINMANEE; สุภชัย ปิ่นมณี; Gumpanat Boriboon; กัมปนาท บริบูรณ์; Srinakharinwirot University; Gumpanat Boriboon; กัมปนาท บริบูรณ์; gumpanat@swu.ac.th; gumpanat@swu.ac.th
15THE EFFECT OF GUIDANCE ACTIVITIES USING GAME-BASED LEARNING TO ENHANCE SELF-DEFENSE AGAINST SEXUAL HARASSMENTIN SCHOOL OF HIGH SCHOOL STUDENTSNATTAPONG JANTRA; ณัฐพงษ์ จันทรา; Asama Campiranon; อสมา คัมภิรานนท์; Srinakharinwirot University; Asama Campiranon; อสมา คัมภิรานนท์; asama@swu.ac.th; asama@swu.ac.th
21THE EFFECT OF LEARNING MANAGEMENT THROUGH THE DESIGN THINKING ON SCIENTIFIC COMPETENCIES OF GRADE 8 STUDENTSSUPAPORN BUTSAI; สุภาพร บุตรสัย; Panida Sakuntanak; พนิดา ศกุนตนาค; Srinakharinwirot University; Panida Sakuntanak; พนิดา ศกุนตนาค; panidam@swu.ac.th; panidam@swu.ac.th
19THE EFFECT OF PLAY THERAPY PROGRAM FOR PRESCHOOL CHILDREN EXHIBITING AGGRESSIVE BEHAVIORS AT WELFARE CENTERNANTAWAN SRICHAN; นันทวรรณ ศรีจันทร์; Suthawan Harnkajornsuk; สุธาวัลย์ หาญขจรสุข; Srinakharinwirot University; Suthawan Harnkajornsuk; สุธาวัลย์ หาญขจรสุข; suthawan@swu.ac.th; suthawan@swu.ac.th
15EFFECT OF RESEARCH-BASED LEARNING MANAGEMENT WITH THE APPLICATION OF SOLO TAXONOMY TO DEVELOP ACHIEVEMENT IN SCIENCE SUBJECTS AND INNOVATOR SKILLS OF GRADE 2 STUDENTS KANNIKA LAILUCK; กรรณิการ์ ลายลักษณ์; Manaathar Tulmethakaan; มนตา ตุลย์เมธาการ; Srinakharinwirot University; Manaathar Tulmethakaan; มนตา ตุลย์เมธาการ; manaathar@swu.ac.th; manaathar@swu.ac.th
16EFFECT OF SELF-CONFIDENCE BY SELF-TALK SKILL TRAININGON ANXIETY IN KORFBALL SHOOTINGNAPHATCHAKORN VANAPANICH; ณพัชกร วนพานิช; Phichayavee Panurushthanon; พิชญาวีร์ ภานุรัชต์ฐนนท์; Srinakharinwirot University; Phichayavee Panurushthanon; พิชญาวีร์ ภานุรัชต์ฐนนท์; nantanak@swu.ac.th; nantanak@swu.ac.th
19EFFECT OF SOCIAL STUDIES PROGRAM INTEGRATED WITH FLIPPED CLASSROOM ON THE ANALYTICAL AND INQUISITIVE ABILITIES OF 5 GRADESDARARAT WONGRUENGSAK; ดารารัตน์ วงศ์เรืองศักดิ์; Kasinee Karunasawat; เกศินี ครุณาสวัสดิ์; Srinakharinwirot University; Kasinee Karunasawat; เกศินี ครุณาสวัสดิ์; kasineek@swu.ac.th; kasineek@swu.ac.th
21EFFECT OF SOCIAL STUDIES LEARNING MANAGEMENT USING CASE-BASED REASONING PROCESS ON CRITICAL THINKING ABILITIES AND SELF-AWARENESS OF UPPER SECONDARY STUDENTSNAWAKHUN SANASILAPIN; นวคุณ สาณศิลปิน; Kasinee Karunasawat; เกศินี ครุณาสวัสดิ์; Srinakharinwirot University; Kasinee Karunasawat; เกศินี ครุณาสวัสดิ์; kasineek@swu.ac.th; kasineek@swu.ac.th
27THE EFFECT OF USING LOOSE PARTS ACTIVITIESON CREATIVE THINKING OF YOUNG CHILDREN SULAPHA JIRAOLARNMETH; สุรภา จิรโอฬารเมธ; Suchanin Bunthununthakul; สุชนินธ์ บัณฑุนันทกุล; Srinakharinwirot University; Suchanin Bunthununthakul; สุชนินธ์ บัณฑุนันทกุล; suchanin@swu.ac.th; suchanin@swu.ac.th
19THE EFFECT OF USING SCIENCE CAMP ACTIVITIES ALIGNINGWITH STEM EDUCATION TOWARD SCIENTIFIC CREATIVITY OF UPPER PRIMARY SCHOOL STUDENTS ONUMA DISKINGSAKAERACH; อรอุมา ดิษกิ่งสะแกราช; Chaninan Pruekpramool; ชนินันท์ พฤกษ์ประมูล; Srinakharinwirot University; Chaninan Pruekpramool; ชนินันท์ พฤกษ์ประมูล; chaninan@swu.ac.th; chaninan@swu.ac.th
21EFFECT ON EDUCATIONAL EQUITY OF GENIOUS CLASSROOM IN SECONDARY SCHOOL IN OFFICE OF THE BASIC EDUCATION COMMISIONCHAYANIT PRADITSEREE; ชญานิศ ประดิษฐ์เสรี; Taweesil Koolnaphadol; ทวีศิลป์ กุลนภาดล; Srinakharinwirot University; Taweesil Koolnaphadol; ทวีศิลป์ กุลนภาดล; taweesil@swu.ac.th; taweesil@swu.ac.th
8EFFECTIVENESS OF SOCIAL EMOTIONAL LEARNING PROGRAM IN PREVENTING BULLYING AMONG BYSTANDERS OF STUDENTS IN UPPER ELEMENTARY SCHOOL: MIXED METHODS RESEARCHSORNSALUK NIMBUTE; ศรสลัก นิ่มบุตร; Ujsara Prasertsin; อัจศรา ประเสริฐสิน; Srinakharinwirot University; Ujsara Prasertsin; อัจศรา ประเสริฐสิน; utsara@swu.ac.th; utsara@swu.ac.th
15EFFECTS OF A PROBLEM-BASED LEARNING WITH FLIPPED LEARNING MODEL CONCEPT AND GAMIFICATIONS  ON COMPUTATIONAL THINKING SKILLS AND PROGRAMMING ABILITY OF TECHNOLOGY COURSE (COMPUTATIONAL SCIENCE) OF GRADE 7 STUDENTS USING SOLOMON FOUR-GROUP EXPERIMENTAL DESIGNSAREEYAL CHITCHONLATAN; ซารียาล ชิตชลธาร; Surachai Meechan; สุรชัย มีชาญ; Srinakharinwirot University; Surachai Meechan; สุรชัย มีชาญ; surachaim@swu.ac.th; surachaim@swu.ac.th
8THE EFFECTS OF A SHADOWING TECHNIQUE ON THAI EFL SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ LISTENING SKILLSNAYADA THONGMAK; ณญาดา ทองมาก; Supaporn Yimwilai; สุภาภรณ์ ยิ้มวิลัย; Srinakharinwirot University; Supaporn Yimwilai; สุภาภรณ์ ยิ้มวิลัย; supapoy@swu.ac.th; supapoy@swu.ac.th