Browsing by Subject Education

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 400 to 419 of 472 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
27A STUDY OF CAUSAL MODEL OF INNOVATIVE THINKING SKILLS OF TEACHER IN DEMONSTRATION SCHOOL OF MINISTRY OF HIGHER EDUCATION, SCIENCE, RESEARCH AND INNOVATION IN BANGKOK: APPLIED MIMIC MODEL WITH MULTIGROUP ANALYSIS.NUTTAPORN TAMYIM; ณัฐพร แถมยิ้ม; Ornuma Charoensuk; อรอุมา เจริญสุข; Srinakharinwirot University; Ornuma Charoensuk; อรอุมา เจริญสุข; ornuma@swu.ac.th; ornuma@swu.ac.th
8STUDY OF COMPUTATIONAL THINKING AND SCIENCE AND TECHNOLOGY (COMPUTING SCIENCE) LEARNING ACHIEVEMENT ON USING LOGICAL THINKING TO SOLVE THE PROBLEMS OF GRADE SIX STUDENTS USING THE ENGINEERING DESIGN PROCESS: A MULTIVARIATE ANALYSIS OF COVARIANCEPHIANGKWAN KAEWRUANG; เพียงขวัญ แก้วเรือง; Wilailak Langka; วิไลลักษณ์ ลังกา; Srinakharinwirot University; Wilailak Langka; วิไลลักษณ์ ลังกา; wilailakl@swu.ac.th; wilailakl@swu.ac.th
19THE STUDY OF CONCEPT AND WAY OF LIFE REFLECTED FROM THE ETHNIC KHMER'S PROVERBS IN THAILANDSUKANYA BOONTHAWEE; สุกัญญา บุญทวี; Sathit Thimwatbunthong; สาธิต ทิมวัฒนบรรเทิง; Srinakharinwirot University; Sathit Thimwatbunthong; สาธิต ทิมวัฒนบรรเทิง; sathit@swu.ac.th; sathit@swu.ac.th
8A STUDY OF EDUCATIONAL INNOVATIVE ORGANIZATION FOR SECONDARY SCHOOLS WHICH AWARDED FROM OFFICE OF THE BASIC EDUCATION QUALITY AWARDSNATPAPAT SAKUNPATRADA; ณัฐปภัสร์ สกุลพัฒน์รดา; Jantarat Phutiar; จันทรัศม์ ภูติอริยวัฒน์; Srinakharinwirot University; Jantarat Phutiar; จันทรัศม์ ภูติอริยวัฒน์; jantarat@swu.ac.th; jantarat@swu.ac.th
19A STUDY OF FACTORS AFFECTING  RETENTION IN TEACHERS' PROFESSION UNDER  BANGKOK METROPOLITAN ADMINISTRATIONJIRAPORN SODKAEW; จิราพร โสตแก้ว; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; Srinakharinwirot University; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; theeraphab@swu.ac.th; theeraphab@swu.ac.th
8A STUDY OF FOREIGN LANGUAGE ANXIETY IN ONLINE LEARNING AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THAILANDAPINYA SOMCHOB; อภิญญา สมชอบ; Usaporn Sucaromana; อุสาห์ภรณ์ สุขารมณ์; Srinakharinwirot University; Usaporn Sucaromana; อุสาห์ภรณ์ สุขารมณ์; usaporn@swu.ac.th; usaporn@swu.ac.th
27A STUDY OF INNOVATIVE LEADERSHIP OF SCHOOL ADMINISTRATORSAFFECTING DIGITAL CITIZENSHIP OF TEACHERS UNDER THE OFFICE OFTHE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA BANGKOK AREA 1MAETHEE TANGSIRIPATTANA; เมธี ตั้งสิริพัฒนา; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; Srinakharinwirot University; Theeraphab Phetmalhkul; ธีระภาพ เพชรมาลัยกุล; theeraphab@swu.ac.th; theeraphab@swu.ac.th
21STUDY OF LEARING ACHIEVEMENT RESULT OF NORTHERN THAI FOLK MUSICAL INSTRUMENTS (SALOR SEUNG) USING EXERCISMENT OF PA SART KHAM 7 JUNG (PA SART WAI 7 SEANG) SONG OF RAKKIAT PANYAYOTSAWIN MUNTIMA; สาวิน มูลธิมา; Sitsake Yanderm; สิชฌน์เศก ย่านเดิม; Srinakharinwirot University; Sitsake Yanderm; สิชฌน์เศก ย่านเดิม; sitsakey@swu.ac.th; sitsakey@swu.ac.th
27THE STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT AND SATISFACTION BY USING THE KHLUI PHAING AW PRACTICE PACKAGE FOR PRATHOMSUKSA 5 AT PIBOONBUMPEN DEMONSTRATION SCHOOL, BURAPHA UNIVERSITYOPAT SUWANNAPHO; โอภาส สุวรรณโพธิ์; Nuttika Soontorntanaphol; นัฏฐิกา สุนทรธนผล; Srinakharinwirot University; Nuttika Soontorntanaphol; นัฏฐิกา สุนทรธนผล; nuttikas@swu.ac.th; nuttikas@swu.ac.th
21A STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT AND SATISFACTION WITH THE WESTERN MUSIC THEORY TEACHING MODULE ON KODALY’S METHOD FOR THE 2ND YEAR STUDENTS OF THE VOCATIONAL CERTIFICATE LEVEL AT CHANTHABURI COLLEGE OF DRAMATIC ARTSTAWATCHAI PICHAIYAN; ธวัชชัย พิชัยยันต์; Nuttika Soontorntanaphol; นัฏฐิกา สุนทรธนผล; Srinakharinwirot University; Nuttika Soontorntanaphol; นัฏฐิกา สุนทรธนผล; nuttikas@swu.ac.th; nuttikas@swu.ac.th
15A STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT IN PARALLEL LINES TOPICSOF MATHAYOMSUKSA II STUDENTS VIA OPEN APPROACHWARAPORN CHONLAPAP; วราภรณ์ ชลภาพ; Yanin Kongthip; ญานิน กองทิพย์; Srinakharinwirot University; Yanin Kongthip; ญานิน กองทิพย์; yanin@swu.ac.th; yanin@swu.ac.th
8STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT IN WATERCOLOR PAINTING TECHNIQUES BY USING ACTIVE LEARNING MANAGEMENT (ACTIVE LEARNING)SIRIPORN THANASAPTONG; ศิริพร ธนะทรัพย์ทอง; Sathit Thimwatbunthong; สาธิต ทิมวัฒนบรรเทิง; Srinakharinwirot University; Sathit Thimwatbunthong; สาธิต ทิมวัฒนบรรเทิง; sathit@swu.ac.th; sathit@swu.ac.th
19THE STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT ON THAI STRING ENSEMBLE ANDSATISFACTION TOWARD TEACHING AND LEARNING THROUGH THAI STRINGENSEMBLE INSTRUCTION PACKAGES BASED ON DAVIES' MODELOF PRACTICAL SKILLS FOR THAI MUSIC STUDENTS, WATYANGCHAI SCHOOLKANOKWAN BUNTHIPPHANON; กนกวรรณ บุญทิพย์ภานนท์; Chanick Wangphanich; ฌานิก หวังพานิช; Srinakharinwirot University; Chanick Wangphanich; ฌานิก หวังพานิช; chanick@swu.ac.th; chanick@swu.ac.th
8A STUDY OF MATHAYOMSUKSA V STUDENTS’ CONCEPTUAL KNOWLEDGE AND PROCEDURAL KNOWLEDGE ON VECTORS IN 3D BY USING GEOGEBRA PROGRAMKIEDTISAK SANGTHONG; เกียรติศักดิ์ แสงทอง; Chira Lumduanhom; ชิรา ลำดวนหอม; Srinakharinwirot University; Chira Lumduanhom; ชิรา ลำดวนหอม; chira@swu.ac.th; chira@swu.ac.th
8THE STUDY OF MATHEMATICAL FLUENCY AND FLEXIBILITYUSING PROBLEM-SOLVING APPROACH RELATEDTO EQUATIONS OF MATHAYOMSUKSA II STUDENTSSITTICHOKE BOONCHAULAEW; สิทธิโชค บุญช่วยแล้ว; Rungfa Janjaruporn; รุ่งฟ้า จันท์จารุภรณ์; Srinakharinwirot University; Rungfa Janjaruporn; รุ่งฟ้า จันท์จารุภรณ์; rungfa@swu.ac.th; rungfa@swu.ac.th
8A STUDY OF MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ABILITY ANDMATHEMATICAL REASONING ABILITY OF NINTH GRADE STUDENTSIN SURFACE AREAS AND VOLUMES USING COGNITIVE GUIDEDINSTRUCTION WITH VISUALIZATION AND THE CONVENTIONAL METHODKAMOLTHIP KADSRI; กมลทิพย์ เกตุศรี; Chommanad Cheausuwantavee; ชมนาด เชื้อสุวรรณทวี; Srinakharinwirot University; Chommanad Cheausuwantavee; ชมนาด เชื้อสุวรรณทวี; chommanad@swu.ac.th; chommanad@swu.ac.th
19A STUDY OF MATHEMATICS LEARNING ACHIEVEMENTAND DISCIPLINE OF MATTHAYOMSUKSA 3 STUDENTS THROUGHTHE FLIPPED CLASSROOM UNDERTHE CONCEPT ACTIVE LEARNING APPROACHNITHI DUMRONGCHAYAKUL; นิธิ ดำรงชยกุล; Sunisa Sumirattana; สุณิสา สุมิรัตนะ; Srinakharinwirot University; Sunisa Sumirattana; สุณิสา สุมิรัตนะ; sunisasu@swu.ac.th; sunisasu@swu.ac.th
8A STUDY OF MATHEMATICS ACHIEVEMENT AND ATTITUDESOF GRADE 8 STUDENTS THROUGH LEARNING MANAGEMENTBY USING THE COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUE OF JIGSAWWITH THE SERIES OF INDUCTIVE INSTRUCTIONPAWARISA KOTIWONG; ปวริศา โคติวงศ์; Chommanad Cheausuwantavee; ชมนาด เชื้อสุวรรณทวี; Srinakharinwirot University; Chommanad Cheausuwantavee; ชมนาด เชื้อสุวรรณทวี; chommanad@swu.ac.th; chommanad@swu.ac.th
16A STUDY OF MULTILEVEL CAUSAL FACTORS AFFECTING COLLABORATIVE LEARNING FOR DEVELOPING THE LEARNING EXPERIENCE PLAN OF PROJECT WORK INTEGRATED COLLABORATIVE LEARNING AMONG HIGH SCHOOL STUDENTS OF WORLD - CLASS STANDARD SCHOOL PARTICIPATING IN THE WORLD MORALITY REVIVAL PROJECT  (V-STAR)VIROTE VIJITTAMRONGSAK; วิโรจน์ วิจิตรธำรงศักดิ์; Kanchana Pattrawiwat; กาญจนา ภัทราวิวัฒน์; Srinakharinwirot University; Kanchana Pattrawiwat; กาญจนา ภัทราวิวัฒน์; kanchanapa@swu.ac.th; kanchanapa@swu.ac.th
8A STUDY OF PATTERNS AND OUTCOME OF AFTER SCHOOL PROGRAMSOF SECONDARY SCHOOLSPHIPHATANUN THEPPITAK; พิภัทร์อนันต์ เทพพิทักษ์; Taweesil Koolnaphadol; ทวีศิลป์ กุลนภาดล; Srinakharinwirot University; Taweesil Koolnaphadol; ทวีศิลป์ กุลนภาดล; taweesil@swu.ac.th; taweesil@swu.ac.th