Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3831
Title: BRAND EQUITY OF ANESSA SUNSCREEN INFLUENCING CONSUMER DECISION IN BANGKOK METROPOLITAN
คุณค่าตราสินค้าของผลิตภัณฑ์กันแดด ANESSA ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: PASUREE WADKIEN
ภาสุรี วาดเขียน
Nattaya Praditsuwan
ณัฐยา ประดิษฐสุวรรณ
Srinakharinwirot University
Nattaya Praditsuwan
ณัฐยา ประดิษฐสุวรรณ
nattaya@swu.ac.th
nattaya@swu.ac.th
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
ผลิตภัณฑ์กันแดด
อเนสซ่า
การตัดสินใจซื้อ
Brand Equity
Sunscreen
ANESSA
Purchasing Decision
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aimed to examine the brand equity of ANESSA sunscreen products and its influence on consumer purchasing decisions in Bangkok. The sample consisted of 400 consumers, and data were collected through questionnaires. The findings revealed that the majority of respondents were female, aged between 31 and 40, held a Bachelor's degree, worked in private companies, and had an average monthly income of 25,001– 35,000 baht. Most consumers showed a high level of agreement across all aspects of brand equity, including brand awareness, perceived quality, brand association, and brand loyalty. Hypothesis testing confirmed that these dimensions had a significant influence on consumer purchasing decisions in Bangkok. The model's predictive power was statistically significant at the 0.05 level and explained 64.1% of the variance in purchasing decisions.
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้าของผลิตภัณฑ์กันแดด ANESSA ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ครั้งนี้คือ ผู้บริโภค จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง ช่วงอายุระหว่าง 31 - 40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 - 35,000 บาท ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีระดับความคิดเห็นด้านคุณค่าตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับดี ประกอบด้วย ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านคุณภาพการรับรู้ ด้านความเชื่อมโยงกับตราสินค้า ด้านความภักดีต่อตราสินค้า ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้า ประกอบไปด้วย ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านคุณภาพการรับรู้ ด้านความเชื่อมโยงกับตราสินค้า ด้านความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยตัวแปรดังกล่าวสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 64.1 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3831
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs661160374.pdf14.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.