Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPASUREE WADKIENen
dc.contributorภาสุรี วาดเขียนth
dc.contributor.advisorNattaya Praditsuwanen
dc.contributor.advisorณัฐยา ประดิษฐสุวรรณth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.available2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.created2026
dc.date.issued16/1/2026
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3831-
dc.description.abstractThis research aimed to examine the brand equity of ANESSA sunscreen products and its influence on consumer purchasing decisions in Bangkok. The sample consisted of 400 consumers, and data were collected through questionnaires. The findings revealed that the majority of respondents were female, aged between 31 and 40, held a Bachelor's degree, worked in private companies, and had an average monthly income of 25,001– 35,000 baht. Most consumers showed a high level of agreement across all aspects of brand equity, including brand awareness, perceived quality, brand association, and brand loyalty. Hypothesis testing confirmed that these dimensions had a significant influence on consumer purchasing decisions in Bangkok. The model's predictive power was statistically significant at the 0.05 level and explained 64.1% of the variance in purchasing decisions.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้าของผลิตภัณฑ์กันแดด ANESSA ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ครั้งนี้คือ ผู้บริโภค จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง ช่วงอายุระหว่าง 31 - 40 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 - 35,000 บาท ผู้บริโภคส่วนใหญ่มีระดับความคิดเห็นด้านคุณค่าตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับดี ประกอบด้วย ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านคุณภาพการรับรู้ ด้านความเชื่อมโยงกับตราสินค้า ด้านความภักดีต่อตราสินค้า ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้า ประกอบไปด้วย ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านคุณภาพการรับรู้ ด้านความเชื่อมโยงกับตราสินค้า ด้านความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยตัวแปรดังกล่าวสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 64.1 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectคุณค่าตราสินค้าth
dc.subjectผลิตภัณฑ์กันแดดth
dc.subjectอเนสซ่าth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectBrand Equityen
dc.subjectSunscreenen
dc.subjectANESSAen
dc.subjectPurchasing Decisionen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.titleBRAND EQUITY OF ANESSA SUNSCREEN INFLUENCING CONSUMER DECISION IN BANGKOK METROPOLITANen
dc.titleคุณค่าตราสินค้าของผลิตภัณฑ์กันแดด ANESSA ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorNattaya Praditsuwanen
dc.contributor.coadvisorณัฐยา ประดิษฐสุวรรณth
dc.contributor.emailadvisornattaya@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisornattaya@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs661160374.pdf14.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.