Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3288
Title: A STUDY OF SATISFACTION BY COMPARING EXPECTATIONS AND PERCEPTION OF THE SERVICE MARKETING MIX : A CASE STUDY OF GUESTS USING THE SERVICE AT PARIDA RESORT, SINGBURI PROVINCE
การศึกษาความพึงพอใจโดยการเปรียบเทียบความคาดหวังและการรับรู้ ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของผู้ใช้บริการปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี
Authors: WACHIRADA KWANMUANG
วชิรดา ขวัญเมือง
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
supadas@swu.ac.th
supadas@swu.ac.th
Keywords: ความคาดหวัง
การรับรู้
ส่วนประสมทางการตลาด
ความพึงพอใจ
รีสอร์ท
Expectations
Perceptions
Marketing mix
Satisfaction
Resort
Issue Date:  17
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This study aims to: 1) investigate the satisfaction of customers at Parida Resort, Sing Buri Province, categorized as demographic characteristics, and 2) compare the expectations and perceptions of the marketing mix among customers at Parida Resort, Sing Buri Province. The sample group consisted of 400 individuals who had used the services at Parida Resort at least once. The research findings revealed that customers were highly satisfied with the marketing mix of Parida Resort, Sing Buri Province, in four key aspects, ranked as follows: price, physical appearance, product, and distribution channels. However, they expressed dissatisfaction in three aspects, ranked as follows: marketing promotion, service processes, and personnel. The hypothesis testing results revealed that 1) Differences in gender, age, and occupation among customers led to varying perceptions of the marketing mix at Parida Resort, whereas differences in monthly income did not have a statistically significant effect at the 0.05 level. 2) A comparison between expectations and perceptions regarding the marketing mix showed overall differences. Specifically, customers showed significant satisfaction in three areas price, marketing promotion, and service processes (p < 0.05). However, dissatisfaction was found in four areas: product, distribution channels, personnel, and physical appearance.
การศึกษาครั้งนี้มีความมุ่งหมาย คือ  1) เพื่อศึกษาความพึงพอใจใช้บริการที่ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี ของผู้ใช้บริการ โดยจำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจ โดยการเปรียบเทียบความคาดหวังและการรับรู้ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของผู้ใช้บริการ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้ใช้บริการ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี อย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้บริการมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี อยู่ในระดับพึงพอใจมาก มีจำนวน 4 ด้าน อันดับแรกได้แก่ ด้านราคา รองลงมา คือ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านช่องทางการจำหน่าย ส่วนผู้ใช้บริการไม่มีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการ ในระดับไม่พึงพอใจมาก มีจำนวน 3 ด้าน    อันดับแรกได้แก่ ด้านส่งเสริมทางการตลาด รองลงมา คือ ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านบุคลากร ผลการทดสอบสมติฐานพบว่า 1) เพศ อายุ และอาชีพ ของผู้ใช้บริการที่แตกต่างกัน มีการรับรู้ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรีแตกต่างกัน ส่วนรายได้ต่อเดือนของผู้ใช้บริการที่แตกต่างกัน มีการรับรู้ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรีไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) การศึกษาความพึงพอใจโดยเปรียบเทียบความคาดหวังกับการรับรู้ต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการ โดยรวมมีความแตกต่างกัน เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ผู้ใช้บริการมีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของ ปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี 3 ด้าน ได้แก่ ด้านราคา ด้านส่งเสริมทางการตลาด และด้านกระบวนการให้บริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 นอกจากนี้ พบว่า ผู้ใช้บริการไม่พึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาดบริการของปาริดา รีสอร์ท จังหวัดสิงห์บุรี 4 ด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจำหน่ายด้านบุคลากร และด้านลักษณะทางกายภาพ
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3288
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs652160040.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.