Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2808
Title: | CONTENT MARKETING AND INFLUENCER CHARACTERISTICS AFFECTING TRUST IN MEDICAL PROCEDURE BEAUTY CLINICS OF EARLY WORKING
WOMEN IN BANGKOK รูปแบบเนื้อหาเชิงการตลาดและลักษณะของอินฟูลเอนเซอร์ที่มีผลต่อความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการของผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นในกรุงเทพมหานคร |
Authors: | WARISSARA JEERAWONGSUWAN วริศรา จีระวงศ์สุวรรณ Sedtawat Prommasit เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ Srinakharinwirot University Sedtawat Prommasit เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ sedtawat@swu.ac.th sedtawat@swu.ac.th |
Keywords: | รูปแบบเนื้อหาเชิงการตลาด, คุณลักษณะความน่าเชื่อถือของอินฟูลเอนเซอร์, ความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการ Content marketing Influencer characteristics Trust in medical procedure beauty clinics |
Issue Date: | 24 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research is to study the factors of content marketing and influencer characteristics affecting trust in medical procedure beauty clinics of young working women in Bangkok. The sample group used in this research consists of 400 young female customers in Bangkok, aged 24 years and above, who have watched video clips of influencers presenting information about beauty clinics or medical procedures. The questionnaires are used as a tool for data collection. The statistical values used for the data analysis include percentage, mean, and standard deviation. The research hypothesis test used multiple regression analysis with a significance level of 0.05. The results of the hypothesis testing revealed the following: (1) content marketing factors, which included informative, entertaining and persuasive content, influencing trust in medical procedure beauty clinics of early working women in Bangkok with a statistical significance level of 0.05. and (2) factors of influencer characteristics, which include expertise, trustworthiness, attractiveness, dynamism, and goodwill influenced trust in medical procedure beauty clinics of young working women in Bangkok with a statistical significance level of 0.05. การวิจัยในครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาเกี่ยวกับปัจจัยรูปแบบเนื้อหาเชิงการตลาด และ คุณลักษณะความน่าเชื่อถือของอินฟูลเอนเซอร์ ที่มีผลต่อความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการของผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นในกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ กลุ่มลูกค้าผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นเขตกรุงเทพมหานครที่มีอายุ 24 ปีขึ้นไป ที่เคยรับชมคลิปวิดิโอของอินฟูลเอนเซอร์ที่นำเสนอข้อมูลเกี่ยวกับคลินิกหรือการเสริมความงามแบบหัตถการ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ที่ระดับความเชื่อมั่น 95% สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติการวิเคราะห์เชิงถดถอยพหุคูณ โดยมีระดับนัยสำคัญที่ 0.05 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1) ปัจจัยด้านรูปแบบเนื้อหาเชิงการตลาด ประกอบด้วย เนื้อหาเพื่อให้ความรู้ เนื้อหาเพื่อให้ความบันเทิง และเนื้อหาเพื่อโน้มน้าวใจ มีผลต่อความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการของผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนเนื้อหาเพื่อสร้างแรงบันดาลใจ ไม่มีผลต่อความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการของผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นในกรุงเทพมหานคร 2) ปัจจัยด้านคุณลักษณะความน่าเชื่อถือของอินฟูลเอนเซอร์ ประกอบด้วย ด้านความเชี่ยวชาญ ด้านความไว้วางใจ ด้านความน่าดึงดูดใจ ด้านความเป็นพลวัต ด้านความปรารถนาดี มีผลต่อความเชื่อมั่นในคลินิกเสริมความงามแบบหัตถการของผู้หญิงวัยทำงานตอนต้นในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2808 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs641110026.pdf | 2.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.