Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2440
Title: FACTORS AFFECTING WORKING-AGE CUSTOMERS' BUYING DECISION ON BADMINTON RACKETS IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตันของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: PONKRIT HUNKAO
พลกฤต หุ่นเก่า
Nak Gulid
ณักษ์ กุลิสร์
Srinakharinwirot University
Nak Gulid
ณักษ์ กุลิสร์
aphirak@swu.ac.th
aphirak@swu.ac.th
Keywords: ส่วนประสมการตลาด
ลักษณะทางประชากรศาสตร์
คุณค่าตราสินค้า
ผู้บริโภค
การตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตัน
marketing mix
demographic characteristics
Brand Value
Consumer
badminton racket buying decision
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study the factors affecting the buying decisions of working-age customers on badminton rackets in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of 400 working consumers aged 15-59 years, who were interested in buying badminton rackets for both males and females in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used to collect the data. The statistical methods used were percentage, mean, standard deviation, an independent t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis. The results of the research revealed that most of the respondents were male, single, aged between 24-32 years old, held a Bachelor's degree, work for private companies as employees, and an income ranging between 15,001 to 30,000 baht. Their opinions about the overall marketing mix were at the highest level. Their opinions on overall brand value were at the high level. There was a much level of decision to buy badminton rackets. The results of the hypothesis test revealed that consumers with different occupations had different badminton racquet buying decisions at a statistically significant level of 0.05. The civil servants and state-owned company employees have the highest average among consumers. The product marketing mix affected the badminton racket purchasing decisions of working-age consumers in the Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.05, which can be explained by 2.4%.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตันของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ คือ ผู้บริโภควัยทำงาน อายุ 15-59 ปี ที่มีความสนใจที่จะซื้อไม้แบดมินตันทั้งเพศชายและเพศหญิง ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างของกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม ใช้ค่าที่การวิเคราะห์ความแตกต่างของกลุ่มตัวอย่างมากกว่า 2 กลุ่ม โดยใช้การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียวและใช้สถิติการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 24-32 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน / รับจ้าง สถานภาพโสด และรายได้ 15,001-30,000 บาท โดยมีความคิดเห็นเกี่ยวกับด้านส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมในระดับมากที่สุด ด้านคุณค่าตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับมาก และมีการตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตันในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีอาชีพแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตันแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยผู้บริโภคที่มีอาชีพข้าราชการ / พนักงานรัฐวิสาหกิจ มีค่าเฉลี่ยสูงสุดส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อไม้แบดมินตันของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 2.4
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2440
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130495.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.