Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPERAWAT NUDSOONGVONGen
dc.contributorพีรวัส นัดสูงวงศ์th
dc.contributor.advisorNak Guliden
dc.contributor.advisorณักษ์ กุลิสร์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued27/5/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1851-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the factors affecting the investment intentions of consumers and tendencies for service usage of Robo-Advisor in the Bangkok metropolitan area. The sample in this research consisted of 400 respondents. The findings of this study were as follows: most of the respondents were male, aged between 20-29 years of age, held a Bachelor’s degree or equivalent, worked as private company employees, earned an average monthly income lower or equal to 20,000 Baht, and had a single status. The results of the hypothesis testing showed that different demographic factors, including age and average monthly income had different investment intentions by using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.05. The perceived ease of the use of Robo-Advisor influenced perceived usefulness and attitudes toward using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.01. The perceived usefulness of Robo-Advisor influenced attitudes toward using Robo-Advisor and investment intentions by using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.01. The attitudes toward using Robo-Advisor influenced investment intentions by using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.01. The factors of perceived risk included financial and time risk negatively influenced investment intentions by using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.01 and 0.05. The factors of content marketing included the form of the media and the execution of content influenced investment intentions by using Robo-Advisor at a statistically significant level of 0.05. The factors of electronic word-of-mouth by influencers included product and service news, giving advice, and personal experience influenced investment intentions by using Robo-Advisor at statistically significant levels of 0.01 and 0.05. The investment intentions of consumers using Robo-Advisor in the Bangkok metropolitan area is positively related to future investment decisions and trends by using Robo-Advisor, including investment decision trends and with recommendations at a high level and at a statistically significant level of 0.01.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจและแนวโน้มในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 20-29 ปี มีระดับการศึกษาสูงสุดปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพรับจ้าง/พนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 20,000 บาท มีสถานภาพโสด โดยผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การรับรู้ถึงความใช้งานง่ายของ Robo-Advisor มีอิทธิพลต่อการรับรู้ถึงประโยชน์ และทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน Robo-Advisor อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 การรับรู้ถึงประโยชน์ของ Robo-Advisor มีอิทธิพลต่อทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน Robo-Advisor และความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน Robo-Advisor มีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 การรับรู้ความเสี่ยงด้านการเงิน และด้านเวลามีอิทธิพลเชิงลบต่อความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 0.01 การตลาดเชิงเนื้อหาด้านรูปแบบสื่อที่นำเสนอ และกลวิธีการนำเสนอมีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การบอกต่อแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์โดยผู้ทรงอิทธิพลด้านข่าวสารเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์/บริการ การให้คำแนะนำ และประสบการณ์ส่วนตัวมีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ 0.01 และความตั้งใจในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันกับแนวโน้มการตัดสินใจลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ในอนาคตด้านแนวโน้มการตัดสินใจ และแนวโน้มการแนะนำบริการลงทุน โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับสูงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความตั้งใจลงทุนth
dc.subjectผู้บริโภคth
dc.subjectแนวโน้มการใช้บริการth
dc.subjectเขตกรุงเทพมหานครth
dc.subjectRobo-Advisorth
dc.subjectInvestment Intentionen
dc.subjectConsumersen
dc.subjectService usage tendencyen
dc.subjectBangkok metropolitan areaen
dc.subjectRobo-Advisoren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationFinancial and insurance activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleFACTORS AFFECTING CONSUMERS' INVESTMENT INTENTION AND TENDENCY OF USAGE SERVICE ON ROBO-ADVISOR IN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจและแนวโน้มในการลงทุนโดยใช้บริการ Robo-Advisor ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorNak Guliden
dc.contributor.coadvisorณักษ์ กุลิสร์th
dc.contributor.emailadvisoraphirak@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisoraphirak@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631110141.pdf4.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.