Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1825
Title: | CONSUMERS' SPENDING BEHAVIORS AT SHOPPING CENTERSIN BANGKOK AREA UNDER COVID-19 OUTBREAK พฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอยของผู้บริโภค ณ ศูนย์การค้าในพื้นที่กรุงเทพมหานครภายใต้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด – 19 |
Authors: | SOPAMAS KOHKEAO โสภามาศ เกาะแก้ว Tanapoom Ativetin ธนภูมิ อติเวทิน Srinakharinwirot University Tanapoom Ativetin ธนภูมิ อติเวทิน tanapoom@swu.ac.th tanapoom@swu.ac.th |
Keywords: | พฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอย ศูนย์การค้า ไวรัสโควิด – 19 มาตรการการป้องกันการแพร่ระบาดของไวรัสโควิด– 19 ของกระทรวงสาธารณสุข ทัศนคติต่อส่วนประสมทางการตลาด 7P’s Consumer spending behaviors Shopping centers COVID-19 Marketing mix (7P's) |
Issue Date: | 8 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | This aims of this research are to study consumer spending behaviors at shopping centers in the Bangkok metropolitan area during the COVID-19 outbreak, in terms of the attitudes of 7P's marketing mix of shopping center operators in seven areas: products and service, prices, place, promotion, people, process and physical. The sample group in this research consisted of people who used shopping centers in in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used to collect data and the statistics for data analysis were percentage, mean and standard deviation. The hypothesis was tested by means of difference testing statistics, One-way Analysis of Variance, Pearson Correlation Coefficients and multiple regression analysis. The results of this research found the following: most respondents were female, 25 to 32 years, held a Bachelor's degree and were occupied as private employees with an average monthly income of 15,001 to 25,000 Baht. The perception of preventive measures against COVID-19 by the Ministry of Public Health found that the perception of prevention measures resulted in a very high level of awareness. The attitudes towards the marketing mix (7P's) among found that the attitude level to marketing mix was at a very good level. The shopping behavior of consumers at shopping centers in the Bangkok metropolitan area during the COVID-19 epidemic situation found that most respondents used services at least once a month to a maximum of 20 times per month and the average cost per time was a minimum of 200 Baht and a maximum of 5,000 Baht per time.
The hypothesis testing results had a statistical significance level of 0.05 and found that: (1) consumers with personal characteristics consisting of gender, age, education level, occupation and average monthly income were different. There were different shopping behaviors by consumers at shopping centers in in the Bangkok metropolitan area during the COVID-19 outbreak; (2) the recognition of measures to prevent the spread of COVID-19 by the Ministry of Public Health affected the shopping behavior of consumers at shopping centers in the Bangkok metropolitan area during the during different phases of the COVID-19 epidemic; and (3) attitudes towards the 7P's marketing mix of shopping center operators during the COVID-19 epidemic, affected consumer spending behaviors at shopping centers in the Bangkok metropolitan area during the COVID-19 outbreak. การวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาพฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอยของผู้บริโภค ณ ศูนย์การค้าในพื้นที่กรุงเทพมหานครภายใต้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด – 19 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ผู้ที่ใช้บริการศูนย์การค้าในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้แบบสอบถามในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติทดสอบความแตกต่างระหว่างค่าเฉลี่ย 2 กลุ่ม สถิติการวิเคราะห์แปรปรวนทางเดียว สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน และ สถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการทดสอบสมมติฐาน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 พบว่า 1. ผู้บริโภคที่มีลักษณะส่วนบุคคล ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอยในด้านของความถี่ในการไปใช้บริการต่อเดือนของผู้บริโภค ณ ศูนย์การค้าในพื้นที่กรุงเทพมหานครภายใต้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด – 19 แตกต่างกัน 2. การรับรู้มาตรการการป้องกันการแพร่ระบาดของไวรัสโควิด– 19 ของกระทรวงสาธารณสุข มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอยในด้านของความถี่ในการไปใช้บริการต่อเดือนของผู้บริโภค ณ ศูนย์การค้าในพื้นที่กรุงเทพมหานครภายใต้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด – 19 3. ทัศนคติต่อส่วนประสมทางการตลาด 7P’s ของผู้ประกอบการศูนย์การค้าช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด – 19 ส่งผลต่อพฤติกรรมการจับจ่ายใช้สอยด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาดและด้านบุคคล ของผู้บริโภค ณ ศูนย์การค้าในพื้นที่กรุงเทพมหานครภายใต้สถานการณ์การแพร่ระบาดของไวรัสโควิด –19 |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1825 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130073.pdf | 5.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.