Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1816
Title: | THE INFLUENCE OF ONLINE MARKETING MIX FACTORS AND APPLICATION COMPONENTS ON SATISFACTION OF TWITCH APPLICATION USERS IN BANGKOK อิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์และองค์ประกอบของแอปพลิเคชันที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | SIRAPOB KUNLOKE สิรภพ คุณโลก Benchamas Sirijai เบญจมาส สิริใจ Srinakharinwirot University Benchamas Sirijai เบญจมาส สิริใจ benchamas@swu.ac.th benchamas@swu.ac.th |
Keywords: | ความพึงพอใจ ปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์ องค์ประกอบของแอปพลิเคชัน แอปพลิเคชัน Twitch online marketing mix the element of application satisfaction Twitch application |
Issue Date: | 27 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | This aim of this research is to study the influence of the online marketing mix and the use of the Twitch application which could affect user satisfaction in the Bangkok metropolitan area. The results revealed that the majority of respondents ranged in age, from 29 to 36 years of age, with a salary below or equal to 15,000 Baht, and mostly worked as staff in private companies. The hypothesis testing found that the difference of age and salary related to the level of satisfaction at a statistically significant level of 0.05. The factors of online-marketing mix such as product, promotion, privacy, personal services, application elements, user interface and diverse information were all indicators for the satisfaction of Twitch users in Bangkok with a statistically significant level of 0.05. การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา อิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์และองค์ประกอบของแอปพลิเคชันที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 29 – 36 ปี รายได้ต่อเดือน ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 และมีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้ใช้บริการที่มีอายุ และรายได้แตกต่างกัน ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านการให้บริการส่วนบุคคล และองค์ประกอบของแอปพลิเคชัน ด้านหน้าจอแสดงผล และด้านความหลากหลายของเนื้อหา ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1816 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621110086.pdf | 2.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.