Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1816
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSIRAPOB KUNLOKEen
dc.contributorสิรภพ คุณโลกth
dc.contributor.advisorBenchamas Sirijaien
dc.contributor.advisorเบญจมาส สิริใจth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:10Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:10Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued27/5/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1816-
dc.description.abstractThis aim of this research is to study the influence of the online marketing mix and the use of the Twitch application which could affect user satisfaction in the Bangkok metropolitan area. The results revealed that the majority of respondents ranged in age, from 29 to 36 years of age, with a salary below or equal to 15,000 Baht, and mostly worked as staff in private companies. The hypothesis testing found that the difference of age and salary related to the level of satisfaction at a statistically significant level of 0.05. The factors of online-marketing mix such as product, promotion, privacy, personal services, application elements, user interface and diverse information were all indicators for the satisfaction of Twitch users in Bangkok with a statistically significant level of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา อิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์และองค์ประกอบของแอปพลิเคชันที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ที่สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 29 – 36 ปี รายได้ต่อเดือน ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000  และมีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้ใช้บริการที่มีอายุ และรายได้แตกต่างกัน ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านการให้บริการส่วนบุคคล และองค์ประกอบของแอปพลิเคชัน ด้านหน้าจอแสดงผล และด้านความหลากหลายของเนื้อหา ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความพึงพอใจth
dc.subjectปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์th
dc.subjectองค์ประกอบของแอปพลิเคชันth
dc.subjectแอปพลิเคชัน Twitchth
dc.subjectonline marketing mixen
dc.subjectthe element of applicationen
dc.subjectsatisfactionen
dc.subjectTwitch applicationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationHuman health and social work activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleTHE INFLUENCE OF ONLINE MARKETING MIX FACTORS AND APPLICATION COMPONENTS ON SATISFACTION OF TWITCH APPLICATION USERS IN BANGKOKen
dc.titleอิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์และองค์ประกอบของแอปพลิเคชันที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้สมัครใช้งานแอปพลิเคชัน Twitch ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorBenchamas Sirijaien
dc.contributor.coadvisorเบญจมาส สิริใจth
dc.contributor.emailadvisorbenchamas@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorbenchamas@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621110086.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.