Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1815
Title: SOCIAL MEDIA GREEN MARKET AND SERVICE QUALITY AFFECTING THE DECISION OF THE CAFE SERVICE NAKHON PATHOM PROVINCE  
สื่อสังคมออนไลน์ การตลาดสีเขียว และคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่ใน จังหวัดนครปฐม
Authors: JIRAPAT WANNAMONTHA
จิราพัชร วรรณมณฑา
Benchamas Sirijai
เบญจมาส สิริใจ
Srinakharinwirot University
Benchamas Sirijai
เบญจมาส สิริใจ
benchamas@swu.ac.th
benchamas@swu.ac.th
Keywords: สื่อสังคมออนไลน์
การตลาดสีเขียว
คุณภาพการบริการ
social media
green marketing
service quality
Issue Date:  8
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research survey aims to study the quality of an online marketing challenge in cafes in Nakhon Pathom. The sample group used in this study consisted of 406 people who used the services of a cafe in Nakhon Pathom province, at least once. The results revealed that most of the respondents were female, aged 18 to 30 years, held a Bachelor's degree, occupied as students, a single status, and an average monthly income 15,001 to 25,000 Baht. The hypothesis testing results showed that the users of cafes in Nakhon Pathom province of a different gender, age, status, education, income and occupation influenced their decisions to use cafe services in Nakhon Pathom province, which were statistically significant at a level of 0.05. The advertising was social media advertising and online marketing with a focus on green marketing, the reuse of products, the packaging of recycled products, reducing the use of products and packaging that are not environmentally friendly and service quality. The concrete aspect of the service included reliability, trust in service, customer response and giving confidence to customers through customer care all influenced decisions to use a cafe in Nakhon Pathom at a statistically significant level of 0.01.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา สื่อสังคมออนไลน์ การตลาดสีเขียว และคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่ในจังหวัดนครปฐม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นผู้ที่เคยใช้บริการร้านคาเฟ่ในจังหวัดนครปฐม อย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 406 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 18-30ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพนักศึกษา สถานภาพโสด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้ใช้บริการร้านคาเฟ่ในจังหวัดนครปฐมที่มี เพศ อายุ สถานภาพ การศึกษา รายได้และอาชีพแตกต่างกันมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่ในจังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สื่อสังคมออนไลน์ ด้านการโฆษณาบนสื่อสังคมออนไลน์ การตลาดออนไลน์ การตลาดสีเขียว ด้านการนำผลิตภัณฑ์และบรรจุภัณฑ์มมาใช้ซ้ำ ด้านการนำผลิตภัณฑ์และบรรจุภัณฑ์มาใช้หมุนเวียน ด้านการลดใช้ผลิตภัณฑ์และบรรจุภัณฑ์ที่ไม่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมและคุณภาพในการบริการ ด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการ ด้านความน่าเชื่อถือไว้วางใจในการบริการ ด้านการตอบสนองลูกค้า ด้านการให้ความมั่นใจแก่ลูกค้า ด้านการใส่ใจลูกค้า มีอิทธิลพลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านคาเฟ่ในจังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01  
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1815
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621110016.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.