Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1426
Title: FACTORS INFLUENCING LOYALTY OF CONSUMERS TOWARD ASICS'S RUNNING SHOES AMONG WORKING-AGE  IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics กลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่ง ของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: THANANTORN PHOOKERDSIN
ฐนันท์ธร ภู่เกิดสิน
Warinrampai Rungruangjit
วรินรำไพ รุ่งเรืองจิตต์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ความจงรักภักดีต่อตราสินค้า
ความไว้วางใจตราสินค้า
ความพึงพอใจของลูกค้า
การร้องเรียนของลูกค้า
Brand Loyalty
Brand Trust
Customer Complain
Customer Satisfaction
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research study aims to study the factors influencing brand loyalty to the Asics brand of running shoes among working-aged consumers in Bangkok. There was a sample of consumers who use or had used Asics running shoes, aged between 21-60 (working age), and 400 people used a questionnaire as a tool to collect data, which employed multiple regression analysis to test the hypothesis. The results showed that consumers had a high level of trust in the brand, the opinion that there is a high level of satisfaction with the brand, opinions that are not complaints about the brand at the highest level, also known as the loyalty factor Consumers are loyal to the Asics brand in the running shoe segment at a high level. The hypothesis testing results showed that brand trust factors are divided into two aspects: credibility and intention There was a statistically significant direct influence on Asics brand loyalty in the running shoes category among working-aged consumers in Bangkok. The customer satisfaction factor had a direct influence on Asics brand loyalty in running shoes among working-aged consumers in Bangkok with statistical significance. Moreover, customer complaints factor had a statistically opposite influence on Asics brand loyalty in running shoes among working-aged consumers in Bangkok. Entrepreneurs can use research results and various suggestions from this research to apply to business to meet the needs of consumers to achieve maximum satisfaction leading to loyalty come back to buy again and recommend it to other in the future.
การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics กลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่งของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร มีกลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคที่ใช้ หรือเคยใช้ผลิตภัณฑ์รองเท้าวิ่งแบรนด์ Asics ช่วงอายุ 21-60 ปี (วัยทำงาน) จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐาน ผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคมีความคิดเห็นไว้วางใจในตราสินค้าอยู่ในระดับมาก และมีความคิดเห็นว่ามีความพึงพอใจในตราสินค้าอยู่ในระดับมาก และมีความคิดเห็นที่จะไม่ร้องเรียนตราสินค้าในระดับมากที่สุด ส่วนปัจจัยความจงรักภักดี ผู้บริโภคมีความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics ในกลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่งอยู่ในระดับมาก  ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยความไว้วางใจตราสินค้า แบ่งออกเป็น 2 ด้าน ได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือ และด้านความตั้งใจ มีอิทธิพลทางตรงต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics ในกลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่งของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ปัจจัยความพึงพอใจของลูกค้ามีอิทธิพลทางตรงต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics ในกลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่งของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ และปัจจัยการร้องเรียนของลูกค้ามีอิทธิพลในทิศทางตรงกันข้ามต่อความจงรักภักดีต่อตราสินค้า Asics ในกลุ่มสินค้ารองเท้าวิ่งของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ   ซึ่งผู้ประกอบการสามารถนำผลการวิจัย และข้อเสนอแนะต่างๆจากการวิจัยในครั้งนี้มาปรับใช้กับธรุกิจ เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคให้เกิดความพึงพอใจสูงสุด จนนำไปสู่ความจงรักภักดี กลับมาซื้อซ้ำ และแนะนำบอกต่อไปในอนาคต
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1426
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130019.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.