Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/968
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PAISARN ARUNCHOKNUMLAP | en |
dc.contributor | ไพศาล อรุณโชคนำลาภ | th |
dc.contributor.advisor | Nak Gulid | en |
dc.contributor.advisor | ณักษ์ กุลิสร์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-19T08:31:36Z | - |
dc.date.available | 2021-03-19T08:31:36Z | - |
dc.date.issued | 20/12/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/968 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aims to study the marketing mix factors affecting repeated traveling decision tendencies and behavior in Tokyo, Japan among Thai tourists in the Bangkok metropolitan area and the relationship between rational and emotional motives regarding repeated traveling decision tendencies and behavior in Tokyo. The sample size of this research lived in the Bangkok metropolitan area, had been to Tokyo before and had a tendency to travel in Tokyo every year. There were four hundred and twenty samples and a questionnaire was used as a tool for data collection. The descriptive statistics included percentage, arithmetical mean, standard deviation, an independent t-test, a one-way analysis of variance and the Pearson product moment correlation coefficient. The findings of the research were as follows: most of the samples were females, aged between thirty-one to forty, holding a Bachelor's degree or equivalent, employees of a company in the private sector, with an average income of more than 45,000 Baht per month and single. Most of the samples had opinions on the overall satisfaction of the marketing mix at a high level. The overall motivation of repeated traveling decision tendencies to Tokyo were at a high level and for repeated traveling decisions and tendencies to Tokyo every year at a high level. The period of travel was six days and the average expense was 44,863.80 Baht per trip. Most samples preferred traveling in no specific season. Thai tourists with different education levels had different decisions regarding repeated traveling decisions in terms of average expenses traveling to Tokyo and with different monthly income levels had decisions regarding repeated traveling decisions and tendencies to Tokyo every year with statistically significant levels of .05. The marketing mix factors in terms of place, physical evidence and process affected repeated traveling decisions and tendencies to Tokyo in one year with 46.3 percent and overall emotional motives had a positive relationship with an average expense of traveling at the low level with a statistically significant level of .05 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้ เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียว ประเทศญี่ปุ่น และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจทางด้านเหตุผลและอารมณ์กับการตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียว ประเทศญี่ปุ่น กลุ่มตัวอย่างเป็นนักท่องเที่ยวชาวไทยในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ที่เคยไปเมืองโตเกียวมาอย่างน้อย 1 ครั้ง และตั้งใจที่จะเดินทางไปท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียว ภายใน 1 ปี ข้างหน้า จำนวน 420 คน เครื่องมือที่ใช้เก็บข้อมูล ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตราฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และหาค่าความสัมพันธ์โดยค่าสัมประสิทธ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31- 40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ตั้งแต่ 45,000 บาทขึ้นไป และมีสถานภาพโสด โดยความพึงพอใจของส่วนประสมทางการตลาดบริการโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยมีแรงจูงใจของนักท่องเที่ยวที่ต้องการเดินทางท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียว โดยรวมอยู่ในระดับมาก และแนวโน้มการตัดสินใจเดินทางไปท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียว ภายใน 1 ปี ข้างหน้า อยู่ในระดับมากที่สุด ใช้เวลาท่องเที่ยวเฉลี่ย 6 วัน ค่าใช้จ่ายเฉลี่ย 44,863.80 บาท และไปท่องเที่ยวแบบไม่จำกัดฤดู นักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีระดับการศึกษาแตกต่างกันมีการตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียวประเทศญี่ปุ่นในด้านประมาณการค่าใช้จ่ายที่คาดว่าจะใช้ในการท่องเที่ยวซ้ำที่เมืองโตเกียวประเทศญี่ปุ่นแตกต่างกัน และนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีรายได้เฉลี่ยแตกต่างกันมีการตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียวประเทศญี่ปุ่นใน ในด้านการตัดสินใจเดินทางไปท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียวประเทศญี่ปุ่น ภายใน 1 ปี ข้างหน้าแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพและการนำเสนอ และด้านกระบวนการ สามารถทำนายการตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียวภายใน 1 ปีข้างหน้า ได้ร้อยละ 46.3 และ แรงจูงใจในการกลับไปท่องเที่ยวซ้ำ ด้านอารมณ์โดยรวม มีความสัมพันธ์กับด้านประมาณการค่าใช้จ่ายที่คาดว่าจะใช้ในการท่องเที่ยวซ้ำที่เมืองโตเกียว ในทิศทางเดียวกัน ระดับต่ำมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การตัดสินใจท่องซ้ำเมืองโตเกียว โตเกียว นักท่องเที่ยวชาวไทย กรุงเทพมหานครและปริมณฑล | th |
dc.subject | Repeated Traveling Decision and Tendencies Tokyo Thai Tourist Bangkok Metropolitan Region | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | FACTORS RELATING TO REPEATED TRAVELLING DECISION TENDENCY BEHAVIOR IN TOKYO CITY JAPAN OF THAI TOURISTS IN BANGKOK METROPOLITAN REGION | en |
dc.title | การตัดสินใจท่องเที่ยวซ้ำเมืองโตเกียวประเทศญี่ปุ่นของนักท่องเที่ยวชาวไทยในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130347.pdf | 2.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.