Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/809
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWISANU IMKUMNERDen
dc.contributorวิษณุ อิ่มกำเหนิดth
dc.contributor.advisorSupada Sirikuttaen
dc.contributor.advisorสุพาดา สิริกุตตาth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-11-30T02:04:32Z-
dc.date.available2020-11-30T02:04:32Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/809-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research are to study the factors influencing decision-making on booking accommodation via Airbnb among employees working in Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four employees and the factors influencing decision-making to book accommodation via Airbnb in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was constructed and used as a tool to collect the data. The statistical methods used to analyze the data included percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way Analysis of Variance and Multiple Regression Analysis. The results found that the overall opinions of the elements of electronic commerce, consisting of Context, Content, Community, Customization, Communication and Commerce, were at a good level. The results of the hypotheses testing can be concluded as follows: employees of different genders, marital status, occupation and average income per month had different decision making regarding booking accommodation via Airbnb among employees in Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.05. The elements of electronic commerce in terms of Context, Content and Connection influencing decision making on booking accommodations via Airbnb among employees working in the Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.05 and equal to 25.8%. Hotel booking agents may use the results of this study to improve their websites and online applications to meet the needs of customers, as well as developing customer service and marketing strategies. In addition, they obtained a competitive advantage in the business, increased their customer base, and kept the customers coming back.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจจองห้องพักผ่านแอร์บีเอ็นบีของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ กลุ่มคนวัยทำงานที่เคยจองห้องพักผ่าน Airbnb ที่พักอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นคนวัยทำงานที่มีเพศหญิง อายุ 30 – 39 ปี สถานภาพโสด ระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า  อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 50,001 บาท ขึ้นไป กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นต่อองค์ประกอบการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ ซึ่งประกอบด้วย รูปแบบ เนื้อหา ชุมชนเพื่อการสื่อสาร การปรับแต่ง การติดต่อสื่อสาร การเชื่อมโยง และการพาณิชย์อยู่ในระดับดี ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า คนวัยทำงานที่มีเพศ สถานภาพ อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจจองห้องพักผ่านแอร์บีเอ็นบีของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 องค์ประกอบการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ ด้านรูปแบบ ด้านเนื้อหา และด้านการเชื่อมโยง มีผลต่อการตัดสินใจจองห้องพักผ่านแอร์บีเอ็นบีคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้ร้อยละ 25.8 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 เพื่อเป็นประโยชน์แก่ผู้ให้บริการจองห้องพัก ในการนำไปปรับปรุงพัฒนาเว็ปเซต์ และแอปพลิเคชั่นให้ตอบสนองกับความต้องการของผู้ใช้บริการ รวมถึงนำไปพัฒนาแผนกลยุทธ์ด้านการบริการ การตลาด ของผู้ให้บริการจองห้องพัก เพื่อความได้เปรียบในการแข่งขัน เพิ่มฐานลูกค้าให้เพิ่ม และกลับมาใช้บริการในครั้งถัดไปth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectจองห้องพักth
dc.subjectแอร์บีเอ็นบีth
dc.subjectคนวัยทำงานth
dc.subjectกรุงเทพมหานครth
dc.subjectDecision makingen
dc.subjectAirbnben
dc.subjectBooking accommodationen
dc.subjectEmployeesen
dc.subjectBangkok metropolitan areaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFACTORS INFLUENCING DECISION-MAKING ON BOOKING ACCOMMODATIONS VIA AIRBNB AMONG EMPLOYEES WORKING IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจจองห้องพักผ่านแอร์บีเอ็นบีของคนวัยทำงานในจังหวัดกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130037.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.