Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/406
Title: SATISFACTION WITH SOUTH KOREAN SINGERS AMONG SUBSCRIBERS VIA THE INTERNET IN THAILAND 
ความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้ของผู้รับข่าวสารทางอินเทอร์เน็ตในประเทศไทย
Authors: KAMOLMAS SRIYAPHOM
กมลมาศ ศรียาพรหม
Nak Gulid
ณักษ์ กุลิสร์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: นักร้องเกาหลีใต้ การเปิดรับข่าวสาร ความพึงพอใจ
South Korean singers Subscribers Internet Thailand satisfaction
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research is to study the satisfaction with South Korean singers among subscribers through the internet in Thailand. It focused on demographic characteristics and media exposure that influenced satisfaction with South Korean singers. The sample size in this study consisted of four hundred subscribers. The data was obtained through questionnaires. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance and Pearson product moment correlation coefficient. The statistical information was processed using computer software. The results of the research were as follows: the members of the sample group were female and aged between fifteen to twenty-three years. Their level of education was mostly below the undergraduate level, they were single, and had an average income of 9,000 to 18,999 Thai Baht per month. Most of them were occupied as students. In terms of overall media exposure, they were at the strongly agree level. and in terms of these aspects it was found that subscribers strongly agreed with selective exposure, selective attention, selective perception, seledtive interpretation and selective retention at a level of agreement. The overall level of satisfaction with South Korean singers, were at a level of strongly agree. When considering these aspects, it was found that subscribers strongly agreed in terms of satisfaction towards their talents, satisfaction hearding their performances and other promotional events, satisfaction with events, and satisfaction with their visual presentation at a level of agreement. The results of testing the hypotheses were as follows: subscribers of different ages, levels of education and average monthly income had different levels of satisfaction with South Korean singers at a statistically significant level of 0.01.  Media exposure, such as selective exposure, selective attention, selective perception, selective interpretation and selective retention were positively correlated with satisfaction towards South Korean singers at a moderate level and a statistically significant level of 0.01.
การศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นความมุ่งหมายเพื่อการศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้ของผู้รับข่าวสารผ่านช่องทางอินเทอร์เน็ตในประเทศไทย เพื่อศึกษาถึงลักษณะด้านประชากรศาสตร์ การเปิดรับข่าวสาร ที่มีความสัมพันธ์ต่อความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้ผู้รับข่าวสารผ่านช่องทางอินเทอร์เน็ตในประเทศไทย จำนวนทั้งสิ้น 400 คน  เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการหาค่าความสัมพันธ์ด้วยสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน โดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์สำเร็จรูป ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 15-23 ปี มีระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี สถานภาพโสด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 9,000-18,999 บาท เป็นนักเรียน/นักศึกษา การเปิดรับข่าวสารของนักร้องเกาหลีใต้โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยด้านการเลือกให้ความสนใจ ด้านการเลือกรับรู้และตีความหมาย และด้านการเลือกจดจำ อยู่ในระดับมากที่สุด ส่วนด้านการเลือกเปิดรับ อยู่ในระดับมาก ตามลำดับ ความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยมีความพึงพอใจในความสามารถ ความพึงพอใจในผลงาน ความพึงพอใจที่ได้เข้าร่วมกิจกรรม และความพึงพอใจในภาพลักษณ์ของนักร้องเกาหลีใต้ อยู่ในระดับมากที่สุดตามลำดับ ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้รับข่าวสารทางอินเทอร์เน็ตในประเทศไทยที่มีอายุ การศึกษา รายได้แตกต่างกัน มีความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01  การเปิดรับข่าวสาร ประกอบด้วย การเลือกเปิดรับ  การเลือกให้ความสนใจ  การเลือกรับรู้และตีความหมาย  และการเลือกจดจำ มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจที่มีต่อนักร้องเกาหลีใต้ ในทิศทางเดียวกันระดับปานกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/406
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130182.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.