Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorLAPASRADA NIMNUALen
dc.contributorลภัสรดา นิ่มนวลth
dc.contributor.advisorYanapol Sangsunten
dc.contributor.advisorญาณพล แสงสันต์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.available2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued18/7/2025
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3832-
dc.description.abstractThis purpose of this research was to study comparison of factors affecting the decision to purchase financial products from Bank and Non-Bank financial institutions at the Money Expo. The sample group consisted of 400 individuals who had previously purchased financial products at the Money Expo. A questionnaire was used as a research instrument for data collection. Data collected were analyzed using descriptive statistics, percentages, mean, standard deviation, one-way ANOVA of variance, and Multiple Regression Analysis.The results of the study were as follows: Almost all of respondents were female, single, aged between 21-40 years, with Bachelor's degree education, employed in private companies, and earning an average monthly income of 15,001-40,000 baht. The results of the finding were as follow: The different purchasing patterns for financial products (Bank/Non-Bank/Both) and varying demographic characteristics in terms of age, education level, and average monthly income resulted in significantly different purchasing decisions for financial products at the Money Expo. Personal financial planning factors, savings and investment aspects, significantly influenced purchasing decisions for financial products at the Money Expo. Additionally, marketing communication factors, including public relations, personal selling by sales personnel, and sales promotion, significantly affected purchasing decisions for financial products at the Money Expo. The results of this study will benefit both Bank and Non-Bank financial institutions by serving as a guideline for developing marketing strategies that better correspond to the needs of their customers.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการเปรียบเทียบปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงิน ของสถาบันการเงิน Bank และ Non-Bank ในงานมหกรรม Money Expo กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ บุคคลที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงินภายในงานมหกรรม Money Expo จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด ช่วงอายุระหว่าง 21 – 40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 40,000 บาท โดยผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า รูปแบบการซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงิน (Bank / Non-Bank / ทั้งสองรูปแบบ) และ ลักษณะประชากรศาสตร์ด้านอายุ ระดับการศึกษาและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงินในงานมหกรรม Money Expo แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยการวางแผนการเงินส่วนบุคคล ได้แก่ ด้านการออมและด้านการลงทุน มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงินในงานมหกรรม Money Expo และปัจจัยการสื่อสารทางการตลาด ได้แก่ ด้านการประชาสัมพันธ์ ด้านการขายโดยพนักงานขาย และด้านการส่งเสริมการขาย มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงินในงานมหกรรม Money Expo ผลที่ได้จากการศึกษานี้จะเป็นประโยชน์แก่สถาบันการเงิน Bank และ Non-Bank ได้ใช้เป็นแนวทางในการดำเนินกลยุทธ์ด้านการตลาด เพื่อให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้ใช้บริการมากยิ่งขึ้นth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectผลิตภัณฑ์ทางการเงิน, การวางแผนการเงินส่วนบุคคล, การสื่อสารทางการตลาด, งานมหกรรมการเงินth
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationEconomicsen
dc.subject.classificationFinancial and insurance activitiesen
dc.subject.classificationTraining for teachers with subject specialisationen
dc.titleCOMPARISON OF FACTORS AFFECTING THE DECISION TO PURCHASE FINANCIAL PRODUCTS OF BANK AND NON-BANK FINANCIAL INSTITUTIONS AT THE MONEY EXPOen
dc.titleการเปรียบเทียบปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ทางการเงินของสถาบันการเงิน Bank และ Non-Bank ในงานมหกรรม Money Expoth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorYanapol Sangsunten
dc.contributor.coadvisorญาณพล แสงสันต์th
dc.contributor.emailadvisoryanapol@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisoryanapol@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs661160375.pdf4.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.