Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3797
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorBAWORNCHAI RORDDAENGen
dc.contributorบวรชัย รอดแดงth
dc.contributor.advisorYanapol Sangsunten
dc.contributor.advisorญาณพล แสงสันต์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T10:05:42Z-
dc.date.available2025-08-25T10:05:42Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued18/7/2025
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3797-
dc.description.abstractThis research aims to study the factors influencing the purchasing decisions of home decoration and repair products from Mr. D.I.Y. among Generation Y consumers in Samut Prakan Province. The sample group consisted of 400 Generation Y consumers, aged 27 - 44 years old, residing in Samut Prakan, who had previously purchased home decoration and repair products from Mr. D.I.Y. This is a quantitative research study, using a questionnaire as the data collection tool. The statistical methods used for data analysis included frequency, percentage, standard deviation, t-test, one-way ANOVA, and multiple regression analysis. The majority of respondents were female, single, had an educational background of an associate degree or vocational certificate (or equivalent), worked as industrial factory employees, and had an average monthly income of 20,001–30,000 baht. The hypothesis testing revealed that consumers with different statuses and occupations made significantly different purchasing decisions regarding home decoration and repair products from Mr. D.I.Y. at the 0.05 level of statistical significance. Furthermore, consumer attitudes, consumer trust, and marketing mix from the consumer perspective (4Cs) significantly influenced the purchasing decisions at the 0.05 level. The findings of this study provide valuable insights for business operators in developing effective marketing strategies for Mr. D.I.Y. that align with consumer needs and enhance the store's competitive capabilities.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มุ่งหมายเพื่อศึกษา ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าตกแต่งและซ่อมแซมบ้านจากร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวายในจังหวัดสมุทรปราการ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ กลุ่มผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวายที่มีอายุระหว่าง 27 - 44 ปี อาศัยอยู่ในจังหวัดสมุทรปราการ และเคยซื้อสินค้าตกแต่งและซ่อมแซมบ้านจากร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. จำนวน 400 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าทีสถิติ การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด มีการศึกษาระดับอนุปริญญา / ปวส. / หรือเทียบเท่า ประกอบอาชีพพนักงานโรงงานอุตสาหกรรม และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001-30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีสถานภาพและอาชีพแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อสินค้าตกแต่งและซ่อมแซมบ้านจากร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ทัศนคติของผู้บริโภค ความไว้วางใจของผู้บริโภค และส่วนประสมการตลาดจากมุมมองของผู้บริโภค (4Cs) มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าตกแต่งและซ่อมแซมบ้านจากร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการศึกษาครั้งนี้จะเป็นข้อมูลที่เป็นประโยชน์ต่อผู้ประกอบการ ในการนำไปใช้เป็นแนวทางสำหรับการพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาดของร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. ให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้บริโภค และเสริมสร้างศักยภาพในการแข่งขันของร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย. อย่างมีประสิทธิภาพth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความไว้วางใจth
dc.subjectส่วนประสมการตลาดth
dc.subjectมุมมองของผู้บริโภคth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย.th
dc.subjectTrusten
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectConsumer Perspectiveen
dc.subjectPurchase Decisionen
dc.subjectMr. D.I.Y.en
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationBasic / broad general programmesen
dc.titleFACTORS INFLUENCING PURCHASING DECISIONS OF HOME DECORATIONS AND REPAIRS PRODUCTS FROM MR. D.I.Y. OF GENERATION Y CONSUMERS IN SAMUT PRAKAN PROVINCEen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าตกแต่งและซ่อมแซมบ้านจากร้านมิสเตอร์. ดี.ไอ.วาย.ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวายในจังหวัดสมุทรปราการth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorYanapol Sangsunten
dc.contributor.coadvisorญาณพล แสงสันต์th
dc.contributor.emailadvisoryanapol@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisoryanapol@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs661160317.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.