Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTHEERACHAI SAWANGSINen
dc.contributorธีรชัย แสวงศิลป์th
dc.contributor.advisorSupinya Yansomboonen
dc.contributor.advisorศุภิณญา ญาณสมบูรณ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T10:05:39Z-
dc.date.available2025-08-25T10:05:39Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued18/7/2025
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3770-
dc.description.abstractThis research aimed to 1) study the decision to install solar power systems in Thailand based on demographic factors including gender, age, marital status, education level, occupation, and monthly income. 2) study the green marketing mix, green products, green pricing, green distribution, and green marketing promotion, which influence the decision to install solar power systems in Thailand. 3) study environmental awareness, knowledge of environmental issues, attention or awareness of environmental issues, and attitudes toward environmentally friendly products, which influences the decision to install solar power systems in Thailand. This quantitative research used a questionnaire to collect data from 400 consumers aged 18 years and over who were interested in installing solar power. Statistical analysis included mean difference analysis, one-way analysis of variance (ANOVA), and multiple linear regression analysis with. statistical significance set at 0.05.The study found that 1) Demographic factors, age, income, and education level significantly affected the decision to install solar power systems, at the 0.05 level. 2) green marketing mix factors, green products, green distribution, and green marketing promotion, significantly influenced the decision at the 0.05 level; and 3) environmental awareness factors, knowledge of environmental problems, awareness of environmental problems, and attitudes towards environmentally friendly products, also significantly influenced the decision to install solar power systems at the 0.05 level.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้ มีความมุ่งหมาย 1) เพื่อศึกษาการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ในประเทศไทยจําแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อายุ สถานภาพการสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน 2) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดสีเขียว ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์สีเขียว ด้านราคาสีเขียว ด้านการจัดจำหน่ายสีเขียว และด้านการส่งเสริมการตลาดสีเขียว ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ในประเทศไทย และ 3) เพื่อศึกษาจิตสำนึกด้านสิ่งแวดล้อม ประกอบด้วย ความรู้ในปัญหาสิ่งแวดล้อม การใส่ใจหรือตระหนักในปัญหาสิ่งแวดล้อม และทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ในประเทศไทย เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริโภคที่มีความสนใจในการติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์อายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน ทำการวิเคราะห์สถิติโดยใช้การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงเส้นพหุคูณ กำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า 1) ลักษณะประชากรศาสตร์ ด้านอายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และระดับการศึกษาที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ของผู้บริโภคในประเทศไทยแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ส่วนประสมทางการตลาดสีเขียว ประกอบด้วย ผลิตภัณฑ์สีเขียว การจัดจำหน่ายสีเขียว และการส่งเสริมการตลาดสีเขียวมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ของผู้บริโภคในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3) จิตสำนึกด้านสิ่งแวดล้อม ประกอบด้วย ความรู้ในปัญหาสิ่งแวดล้อม การตระหนักในปัญหาสิ่งแวดล้อม และทัศนคติต่อผลิตภัณฑ์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ของผู้บริโภคในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดสีเขียวth
dc.subjectจิตสำนึกด้านสิ่งแวดล้อมth
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์th
dc.subjectgreen marketing mixen
dc.subjectenvironmental awarenessen
dc.subjectdecision makingen
dc.subjectsolar power systemen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationEnergyen
dc.subject.classificationElectricity, gas, steam and air conditioning supplyen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleGREEN MARKETING AND ENVIRONMENTAL AWARENESS AFFECTING CONSUMERS' DECISIONS TO INSTALL SOLAR POWER SYSTEMS IN THAILANDen
dc.titleปัจจัยการตลาดสีเขียวและจิตสำนึกด้านสิ่งแวดล้อมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ของผู้บริโภคในประเทศไทยth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSupinya Yansomboonen
dc.contributor.coadvisorศุภิณญา ญาณสมบูรณ์th
dc.contributor.emailadvisorsupinyad@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsupinyad@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs651160403.pdf3.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.