Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPASINEE UMRODen
dc.contributorภาสินี อ่ำรอดth
dc.contributor.advisorKarnrawee Anuntaakarakulen
dc.contributor.advisorกาญณ์ระวี อนันตอัครกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2019-12-17T02:20:53Z-
dc.date.available2019-12-17T02:20:53Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/367-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were to study online business courses purchasing information and related factors via social media. The sample group consisted of 200 people. A questionnaire was used to inquire about and to collect the information. Fundamental statistics were used to analyze the data, including frequency, percentage, average score, and standard deviation. The initial report was performed by applying the Chi-Square analytical (χ2 – test) statistics to prove that the assumptions and testing of the relationship value by applying Cramer’s  V statistics, Somers’ D statistics, Exact test and Fischer’s Exact Sig. The results of the research result revealed that; 1) the majority of the respond 1st of the questionnaire were male, aged under thirty and with an educational level of a Bachelor’s degree or lower. Most of them worked as public servants or state enterprise employees and had an average salary below 20,000 Baht; 2) the online business course purchasing behavior did not exceed 3,000 Baht and the majority of the sample group purchased the course once or twice, on average. Facebook was the social media site that exposed the consumers to the course and they paid for their courses via Facebook as well. They also had the tendency to purchase an online business course via Social Media again. The assumption was proved with a statistical significance of 0.05 and it was found that the questionnaire prioritized risk awareness over purchasing the online business courses via social media, especially the financial aspect as very high as well as the trustworthiness over the purchasing online business courses via social media. The internet system was there for prioritized as the medium importance.en
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาถึง ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ ผ่านช่องทาง Social Media ของผู้บริโภค โดยมีกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ในการวิเคราะห์ข้อมูล ใช้สถิติพื้นฐาน ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน รายงานข้อมูลเบื้องต้น ใช้สถิติการวิเคราะห์แบบ Chi- Square (χ2 – test) ในการทดสอบสมมติฐาน และทดสอบค่าความสัมพันธ์ด้วยสถิติ Cramer’s V สถิติ Somers' D สถิติ Exact Test และหาค่านัยสำคัญ (Fisher’s Exact Sig.) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุไม่เกิน 30 ปี มีระดับการศึกษาตํ่ากว่าหรือเท่ากับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นข้าราชการ/พนักงานรัฐวิสาหกิจ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 20,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านช่องทาง Social Media ด้วยการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ในแต่ละครั้งโดยเฉลี่ยไม่เกิน 3,000 บาท ส่วนใหญ่ใน 1 ปี จะซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์โดยเฉลี่ย จำนวน 1-2 ครั้ง ซื้อคอร์สเรียน จำนวน 1 คอร์ส โดยมีช่องทาง Social Media ที่ทำให้รู้จักคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ คือ Facebook และซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านทาง Facebook เช่นเดียวกัน ซึ่งมีแนวโน้มที่จะกลับมาซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านช่องทาง Social Media  ผลการทดสอบสมมติฐาน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญเกี่ยวกับการรับรู้ความเสี่ยงเกี่ยวกับการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านช่องทาง Social Media ด้านการเงิน โดยรวมอยู่ในระดับมาก และให้ความสำคัญเกี่ยวกับความไว้วางใจเกี่ยวกับการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านช่องทาง Social Media ด้านระบบอินเตอร์เน็ต โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความสัมพันธ์ คอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ การรับรู้ความเสี่ยง ความไว้วางใจth
dc.subjectrelation online business course risk perception trusten
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleRISK PERCEPTIONS AND TRUST OF CUSTOMERS ASSOCIATED WITH PURCHASING BEHAVIOR OF ONLINE BUSINESS COURSES VIA SOCIAL MEDIA CHANNELSen
dc.titleการรับรู้ความเสี่ยง ความไว้วางใจ ที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนธุรกิจออนไลน์ผ่านช่องทาง SOCIAL MEDIA ของผู้บริโภคth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130445.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.