Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3579
Title: DEVELOPMENT OF ACTIVE LEARNING MODEL FOR ENHANCING TEACHER SELF- EFFICACY OF PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERS
การพัฒนารูปแบบการเรียนรู้เชิงรุกเพื่อเสริมสร้างการรับรู้ความสามารถของตนเองของความเป็นครูของนักศึกษาวิชาชีพครู
Authors: DAI MANMAN
DAI MANMAN
Pasana Chularut
พาสนา จุลรัตน์
Srinakharinwirot University
Pasana Chularut
พาสนา จุลรัตน์
pasana@swu.ac.th
pasana@swu.ac.th
Keywords: Teacher Self-Efficacy
Active Learning model
Pre-service English teachers
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This study aimed 1) to investigate the definition and components of Teacher Self-Efficacy (TSE) of pre-service English teachers, 2) to develop an active learning model for enhancing their TSE, and 3) to evaluate the model’s effectiveness. Forty third-year pre-service English teachers from Liupanshui Normal University participated, assigned via matched-pair random sampling to an Experimental Group (EG, n=20) receiving the Active Learning Model intervention, and a Control Group (CG, n=20) receiving traditional instruction. Data were collected using semi-structured interviews and a TSE Questionnaire, analyzed with descriptive statistics and ANOVA. Key findings revealed: 1) Pre-service English teachers’ TSE consists of three components: Classroom Management, Instructional Strategies, and Student Engagement. 2) The developed 11-session Active Learning Model, each lasting 90 minutes, followed four steps: Lead-in, Activities Applying, Active Assessment, and Wrap-up. 3) The model effectively enhanced pre-service English teachers’ TSE: (1) EG’s average TSE scores significantly increased from pre-test to post-test and follow-up, and (2) EG’s average TSE scores were significantly higher than those of the non-intervened CG’s in both post-test and follow-up assessments.
-
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3579
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs651170016.pdf5.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.