Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorDAI MANMANen
dc.contributorDAI MANMANth
dc.contributor.advisorPasana Chularuten
dc.contributor.advisorพาสนา จุลรัตน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T09:51:27Z-
dc.date.available2025-08-25T09:51:27Z-
dc.date.created2026
dc.date.issued16/1/2026
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3579-
dc.description.abstractThis study aimed 1) to investigate the definition and components of Teacher Self-Efficacy (TSE) of pre-service English teachers, 2) to develop an active learning model for enhancing their TSE, and 3) to evaluate the model’s effectiveness. Forty third-year pre-service English teachers from Liupanshui Normal University participated, assigned via matched-pair random sampling to an Experimental Group (EG, n=20) receiving the Active Learning Model intervention, and a Control Group (CG, n=20) receiving traditional instruction. Data were collected using semi-structured interviews and a TSE Questionnaire, analyzed with descriptive statistics and ANOVA. Key findings revealed: 1) Pre-service English teachers’ TSE consists of three components: Classroom Management, Instructional Strategies, and Student Engagement. 2) The developed 11-session Active Learning Model, each lasting 90 minutes, followed four steps: Lead-in, Activities Applying, Active Assessment, and Wrap-up. 3) The model effectively enhanced pre-service English teachers’ TSE: (1) EG’s average TSE scores significantly increased from pre-test to post-test and follow-up, and (2) EG’s average TSE scores were significantly higher than those of the non-intervened CG’s in both post-test and follow-up assessments.en
dc.description.abstract-th
dc.language.isoen
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectTeacher Self-Efficacyen
dc.subjectActive Learning modelen
dc.subjectPre-service English teachersen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleDEVELOPMENT OF ACTIVE LEARNING MODEL FOR ENHANCING TEACHER SELF- EFFICACY OF PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERSen
dc.titleการพัฒนารูปแบบการเรียนรู้เชิงรุกเพื่อเสริมสร้างการรับรู้ความสามารถของตนเองของความเป็นครูของนักศึกษาวิชาชีพครูth
dc.typeDissertationen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPasana Chularuten
dc.contributor.coadvisorพาสนา จุลรัตน์th
dc.contributor.emailadvisorpasana@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpasana@swu.ac.th
dc.description.degreenameDOCTOR OF EDUCATION (Ed.D.)en
dc.description.degreenameการศึกษาดุษฎีบัณฑิต (กศ.ด.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs651170016.pdf5.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.