Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3285
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | CHAYANON BONTHAENTHIP | en |
dc.contributor | ชญานนท์ บนแท่นทิพย์ | th |
dc.contributor.advisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.advisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2025-06-24T15:01:14Z | - |
dc.date.available | 2025-06-24T15:01:14Z | - |
dc.date.created | 2025 | |
dc.date.issued | 17/1/2025 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3285 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this study were; 1) to study the decision-making for worshipping Ganesha among working-age people in Bangkok by personal factors, 2) to examine the marketing mix affected the decision of worshiping Ganesha. The sample group consisted of 400 working-age people who had worshiped Ganesha at least once. The findings revealed that 1) working-age people in Bangkok in different ages demonstrated different decision-making of worshipping Ganesha with statistical significance at the .05 level, 2) marketing mix factors including distribution channels, products, price, and promotion influenced decision-making of worshiping Ganesha with statistical significance at the .05 level. By overall variables can predict the decision to worship Ganesha 70.10 percent. | en |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีความมุ่งหมาย คือ เพื่อศึกษาการตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศในกลุ่มคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศในกลุ่มคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร โดยเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่าง คือ คนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครที่มีอายุระหว่าง 20 ปีขึ้นไป ที่เคยบูชาองค์พระพิฆเนศอย่างน้อย 1 ครั้ง จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของกลุ่มทำงาน ที่มีอายุแตกต่างกัน มีการตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาด มีผลต่อการตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรดังกล่าวสามารถร่วมพยากรณ์การตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศได้ร้อยละ 70.10 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | การตัดสินใจ | th |
dc.subject | องค์พระพิฆเนศ | th |
dc.subject | กลุ่มคนวัยทำงาน | th |
dc.subject | Marketing mix factors | en |
dc.subject | Decision | en |
dc.subject | Ganesha | en |
dc.subject | working-age people | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Administrative and support service activities | en |
dc.subject.classification | Psychology | en |
dc.title | THE FACTORS AFFECTING THE DECISION IN GANESHA WORSHIP OF WORKING-AGE PEOPLE IN BANGKOK | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจบูชาองค์พระพิฆเนศในกลุ่มคนวัยทำงาน ในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.coadvisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.emailadvisor | supadas@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | supadas@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs652160029.pdf | 3.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.