Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3073
Title: FACTORS IN ONLINE SOCIAL MEDIA INFLUENCING DECISION MAKING ON SKIN BEAUTY CLINIC SERVICES THROUGH ONLINE MEDIA OF GENERATION Y IN BANGKOK
ปัจจัยสื่อสังคมออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: SIREETHORN LUANGWIRIYA
สิรีธร เหลืองวิริยะ
Benchamas Sirijai
เบญจมาส สิริใจ
Srinakharinwirot University
Benchamas Sirijai
เบญจมาส สิริใจ
benchamas@swu.ac.th
benchamas@swu.ac.th
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
การสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเทอร์เน็ต
การสื่อสารทางการตลาด โดยผู้มีอิทธิพล
การตัดสินใจใช้บริการ
คลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ
Brand equity
Electronic word of mouth
Influencer marketing
Decision making
Skin beauty clinic
Issue Date:  24
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research is to study the factors in online social media influencing decision-making on skin beauty clinic services through online media of Generation Y in Bangkok. The sample group in this research were male and female in Bangkok, aged 25-40 years old, and used the services of a beauty clinic for skin, and consisted of 420 people. The tool used in this research was a questionnaire. The statistical methods used for data analysis included percentage, mean, standard deviation, a t-test, One-Way Analysis of Variance, the Pearson Product Moment Correlation Coefficient, and the SPSS program was used for the statistical analysis. The research revealed that most of the sample group were female, aged 29-32 years, held a Bachelor's degree,  worked as private company employees, and an income of 20,001-30,000 Baht. The research results are as follows: (1)  personal data, in terms of occupation, there was only one aspect influencing decision-making on skin beauty clinic services through online media of Generation Y in Bangkok, and with a statistical significance of 0.05; (2) the factors of brand equity includes brand awareness, perception of quality, brand association and brand loyalty influencing decision making on skin beauty clinic services through online media of Generation Y in Bangkok, and with a statistical significance of 0.01; (3) the factors of electronic word of mouth through VDO Online and through social network influencing decision-making on skin beauty clinic services through online media of Generation Y in Bangkok, with a statistical significance of 0.01; and (4) the factors of influencer marketing includes trustworthiness, expertise, attractiveness, respect and similarity influencing decision-making on skin beauty clinic services through online media of Generation Y in Bangkok, and with a statistical significance of 0.01
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ปัจจัยสื่อสังคมออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นผู้บริโภคเพศชายและเพศหญิง ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุระหว่าง 25 ถึง 40 ปี และใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ  จำนวน 420 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตราฐานการวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน การวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติทั้งหมดใช้โปรแกรม SPSS ช่วยคำนวณค่าสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 29 - 32 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1.ปัจจัยลักษณะประชากรศาสตร์ด้านอาชีพ เป็นเพียงด้านเดียวที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 2.คุณค่าตราสินค้า ได้แก่ ด้านการรับรู้ตราสินค้า การรับรู้ในคุณภาพ การเชื่อมโยงตราสินค้า และความภักดีในตราสินค้า มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 3.การสื่อสารแบบปากต่อปากบนอินเตอร์เน็ต ผ่านช่องทางวีดีโอออนไลน์และผ่านเครือข่ายสังคมออนไลน์ มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01 และ4.การสื่อสารทางการตลาด โดยผู้มีอิทธิพล ได้แก่ ด้านความน่าเชื่อถือ เชี่ยวชาญ น่าดึงดูดใจ น่านับถือ และคล้ายคลึง มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการคลินิกเสริมความงาม ด้านผิวพรรณ ผ่านสื่อออนไลน์ของผู้บริโภค Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.01
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3073
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641110157.pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.