Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2805
Title: NEW MARKETING MIX AFFECTING THE CUSTOMER SATISFACTION OF USING TAO BIN VENDING MACHINE OF CUSTOMERS IN BANGKOK
ส่วนประสมทางการตลาดยุคใหม่ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบิน ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: KULNAREE VISITSATTHAPONGSE
กุลนรี วิสิฐสัทธาพงศ์
Sedtawat Prommasit
เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์
Srinakharinwirot University
Sedtawat Prommasit
เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์
sedtawat@swu.ac.th
sedtawat@swu.ac.th
Keywords: ส่วนผสมทางการตลาดยุคใหม่
ความพึงพอใจ
เครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบิน
New marketing mix 4Es
Customer satisfaction
TAO BIN vending machine
Issue Date:  24
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research is to study the factors affecting the customer satisfaction of using Tao Bin vending machines in the Bangkok metropolitan area. The sample size in this study consisted of users of 400 Tao Bin vending machines who live in Bangkok and used a questionnaire as the research tool. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, independent t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis. The results revealed that most of the respondents were female, between 21-30 years of age, with a Bachelor’s degree level of education, employed as civil servantsand government employees and with a monthly income between 15,001-25,000 Baht. The 4Es of the marketing mix were empirically deemed to be at a good level and customer satisfaction was also considered to be at a good level. The results of these analyses revealed the following: (1) the different personal factors of gender affected customer satisfaction with Tao Bin vending machines at a statistically significant level of 0.05; (2) the 4Es of the marketing mix influenced customer satisfaction with Tao Bin vending machines in the Bangkok metropolitan area at 65.1%, and all factors had a positive relationship with their satisfaction using Tao Bin vending machines, with a 0.05 level of statistical significance and the most influential factor was evangelism.
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบิน ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ กลุ่มผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติ (เต่าบิน) ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพ ข้าราชการ / พนักงานของรัฐ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท มีความคิดเห็นต่อส่วนประสมทางการตลาดยุคใหม่โดยรวมอยู่ในระดับสำคัญมาก และมีความคิดเห็นต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1) ผู้บริโภคที่มีเพศแตกต่างกัน มีความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบินแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดยุคใหม่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบินของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ร้อยละ 65.1 โดยทุกตัวแปรมีความสัมพันธ์ทางบวกกับความพึงพอใจของผู้ใช้บริการเครื่องจำหน่ายสินค้าอัตโนมัติเต่าบินของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรที่มีอิทธิพลมากที่สุด คือ การสร้างความสัมพันธ์
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2805
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130173.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.