Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJIRAPORN RANGUBTOOKen
dc.contributorจิราภรณ์ ระงับทุกข์th
dc.contributor.advisorAtchareeya Saknarongen
dc.contributor.advisorอัจฉรียา ศักดิ์นรงค์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-09-26T07:30:58Z-
dc.date.available2023-09-26T07:30:58Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued19/5/2023
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2427-
dc.description.abstractThe aim of this research was to study factors affecting the registration decisions of Generation Y consumers for WeTV applications in Bangkok metropolitan area. The sample consisted of 400 Generation Y consumers (born between 1980 and 1997), lived in Bangkok and used the WeTV application. A questionnaire was used as a tool for data collection. The statistics for the data analysis included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistics for hypotheses testing employed a t-test, a one way analysis of variance and multiple regression analysis. The results revealed that the most of respondents were female, aged between twenty-four to thirty-two years of age, with an educational level higher than Bachelor’s degree, married or cohabitating, employees of a private companies and a monthly income more than or equal to 30,001 Baht. The 4C’s of the marketing mix were empirically deemed to be at a good level. The factor of the uses of gratification theory were also considered to be at a good level. The respondents of registration decision for WeTV application were at a high level. The results of hypothesis testing were shown as follows: generation Y consumers had different personal factors, such as marital status and a monthly income affecting registration decisions for WeTV applications in Bangkok area had a statistically significant level of 0.05. The 4C’s of the marketing mix were customer, cost, convenience and communication affected the registration decisions of Generation Y consumers for WeTV application in the Bangkok area, at a statistically significant at a level of 0.05, and could predict 43.7%. The uses and gratification affected the registration decisions of Generation Y consumers including escape, social Interaction, identify, to inform, educate and entertain for WeTV application in the Bangkok area, at a statistically significant at a level of 0.05, and could be predicted at 51.7%. en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTV ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y (เกิดในช่วง พ.ศ. 2523-2540) ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นผู้ที่ใช้แอปพลิเคชั่น WeTV จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 24-32 ปี มีระดับการศึกษาสูงกว่าปริญญาตรี มีสถานภาพสมรส / อยู่ด้วยกัน มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001 บาท ขึ้นไป ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค (4C’s) โดยรวมอยู่ในระดับดี มีความคิดเห็นต่อการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับดี และผู้ตอบแบบสอบถามมีการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTV โดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในเขตกรุงเทพมหานครที่มีสถานภาพสมรส และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTV แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค (4C’s) ด้านความต้องการของผู้บริโภค ด้านต้นทุนของผู้บริโภค ด้านความสะดวกในการซื้อ และด้านการสื่อสาร มีผลต่อการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTV ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 43.7 ส่วนการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจ ด้านพักผ่อนหรือหลีกหนี ด้านการเข้าสังคม ด้านการยืนยันตัวตน ด้านข้อมูล และด้านบันเทิง มีผลต่อการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTV ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถพยากรณ์ได้ร้อยละ 51.7 th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการตัดสินใจth
dc.subjectการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจth
dc.subjectแอปพลิเคชั่นWeTVth
dc.subjectMAKING DECISIONen
dc.subjectTHE USES AND GRATIFICATIONen
dc.subjectAPPLICATION WeTVen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationArts, entertainment and recreationen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleFACTORS AFFECTING GENERATION Y CONSUMERS REGISTRATION DECISIONFOR WeTV APPLICATION IN BANGKOK METROPOLITAN AREA en
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจสมัครเป็นสมาชิกแอปพลิเคชั่น WeTVของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่น Y ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorAtchareeya Saknarongen
dc.contributor.coadvisorอัจฉรียา ศักดิ์นรงค์th
dc.contributor.emailadvisoratchareeyas@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisoratchareeyas@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130155.pdf3.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.