Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2416
Title: FACTORS RELATING TO CUSTOMER LOYALTYON USING FITNESS FIRST IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อการเข้าใช้ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: VEERIYA NANA
วีริยา นานา
Nak Gulid
ณักษ์ กุลิสร์
Srinakharinwirot University
Nak Gulid
ณักษ์ กุลิสร์
aphirak@swu.ac.th
aphirak@swu.ac.th
Keywords: ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์
ความผูกพัน
การให้รางวัล
ความน่าเชื่อถือไว้วางใจ
Fitness First Center
Attachment
Reward
Reliability
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: Abstract This study aims to understand the factors related to the loyalty to the services of the Fitness First Center in Bangkok. The sample of this research included 400 customers of Fitness First Center in Bangkok. A questionnaire was used as a research instrument to collect data. The statistics for data analysis included percentage, frequency, average, standard deviation, and hypothesis testing with a t-test, One-Way ANOVA, and the Pearson product moment correlation. The study found that a majority of respondents were female, aged 23-38 years old, single, held an undergraduate degree, earned an average income of 30,001-50,000 Baht per month, and worked for private companies. For hypothesis testing, it was found that different genders of the users showed different level of loyalty to services provided by Fitness First Center on rewards, at a statistically significant level of 0.05, and the different occupations of the users showed different levels of loyalty to services from Fitness First Center on attachment and reward at the statistically significant levels of 0.05 and 0.01 respectively, respectively. Furthermore, overall knowledge of fitness on appropriate dressing, overall exercise behavior and experience in increasing customer confidence had a relationship with loyalty to services of Fitness First Center on attachment as the correlation was positively very low at a statistically significant level of 0.05. 
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษา ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อการเข้าใช้บริการฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ลูกค้าที่มาใช้ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ ในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติ ที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ ค่าทีค่าความแปรปรวนทางเดียวและค่าสถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นผู้หญิง อายุ 23-38 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001-50,000 บาท และทำอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้ใช้บริการที่มีเพศต่างกันมีความภักดีต่อการเข้าใช้ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ ด้านการให้รางวัล แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และผู้ใช้บริการที่มีอาชีพแตกต่างกันมีความภักดีต่อการเข้าใช้ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ ด้านความผูกพันและด้านการให้รางวัล แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05และ 0.01 ตามลำดับ ความรู้เกี่ยวกับการออกกำลังกายด้านการแต่งกายให้เหมาะสมโดยรวม และ พฤติกรรมและประสบการณ์การออกกำลังกายในด้านความมั่นใจแก่ลูกค้าโดยรวม มีความสัมพันธ์กับความภักดีในการเข้าใช้ฟิตเนส เฟิร์ส เซ็นเตอร์ ด้านความผูกพัน โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับต่ำมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2416
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130098.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.