Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2107
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NABDUAN NIYOMWAN | en |
dc.contributor | นับเดือน นิยมวัน | th |
dc.contributor.advisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.advisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T07:24:54Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T07:24:54Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 16/12/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2107 | - |
dc.description.abstract | The purpose this research is to study the consumers’ attitude on product and brand equity affecting consumer tendency of buying behavior on Dettol shower gel in the Bangkok metropolitan area. The sample group in this research consisted of 400 consumers who purchased Dettol shower gel in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as a tool for data collection. The statistics for data analysis included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistical hypothesis testing included a t-test, one-way analysis of variance and multiple regression analysis. The research results are as follows: the respondents had opinions on attitudes of consumers in terms of product over all with a good rating, the respondents had opinions on brand equity over all with a good rating and the respondents had opinions on consumer tendencies on buying Dettol shower gel and recommending it to others with buying and recommending. The statistics for the hypotheses testing are follows: The attitudes and opinions of consumers towards the product in the aspect of core benefits affecting consumer tendencies on buying behavior on Dettol shower gel with a statistical significance of 0.05. The attitudes of the consumers towards the product were found in the aspect of core benefit and tangible product, which affected consumer tendencies on buying Dettol shower gel and recommending it to others with a statistical significance of 0.05. The opinions of consumers on brand equity in the aspect of brand associations and brand loyalty affected consumer tendencies of buying and recommending Dettol shower gel to others on with a statistical significance of 0.05. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครที่ซื้อหรือเคยซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลในการวิจัยครั้งนี้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์โดยรวมอยู่ในระดับดี มีความคิดเห็นต่อคุณค่าตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับดี มีแนวโน้มพฤติกรรมด้านการซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” ในอนาคตอยู่ในระดับซื้อและมีแนวโน้มพฤติกรรมด้านการแนะนำผู้อื่นให้ซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” อยู่ในระดับแนะนำ ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ ได้แก่ ด้านประโยชน์หลัก มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมด้านการซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” ในอนาคต อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ ได้แก่ ด้านประโยชน์หลักและด้านรูปลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมด้านการแนะนำผู้อื่นให้ซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และคุณค่าตราสินค้า ได้แก่ ด้านความสัมพันธ์กับตราสินค้าและด้านความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมด้านการซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” ในอนาคตและด้านการแนะนำผู้อื่นให้ซื้อ เจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ “เดทตอล” อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | เดทตอล , เจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย , ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ , คุณค่าตราสินค้า , แนวโน้มพฤติกรรม | th |
dc.subject | Dettol Shower gel | en |
dc.subject | Attitude on product | en |
dc.subject | Brand equity | en |
dc.subject | Consumer tendency | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Wholesale and retail trade; repair of motor vehicles and motorcycles | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | CONSUMERS’ ATTITUDE ON PRODUCT, AND BRAND EQUITY AFFECTINGCONSUMER TENDENCY OF BUYING BEHAVIOR ON DETTOL SHOWER GELIN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเจลอาบน้ำแอนตี้แบคทีเรีย ยี่ห้อ "เดทตอล" ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.coadvisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | atchareeyas@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | atchareeyas@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130492.pdf | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.