Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2086
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | KORAWIT ITTISIRIKULCHAI | en |
dc.contributor | กรวิชญ์ อิทธิสิริกุลชัย | th |
dc.contributor.advisor | Rasita Sangboonnak | en |
dc.contributor.advisor | รสิตา สังข์บุญนาค | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T07:24:51Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T07:24:51Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 16/12/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2086 | - |
dc.description.abstract | The objective of this research is to study the 4C’s of the marketing mix and the technology acceptance that affects decisions to buy e-books of Generation Y service users in Bangkok. The sample size of this study consisted of 400 people by using a questionnaire as research tool. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, independent t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis. The results revealed that most of the respondents were female, aged between 23 to 29 years of age, with a Bachelor’s degree and single, private employees. They were employed and had a monthly income between 15,001-25,000 Baht. The 4C’s of the marketing mix had a good level of opinions. Technology acceptance were at a very good level of opinions. The results of these analyses revealed the following: the different personal factors and education that affects decisions to buy e-books among Generation Y service users in Bangkok. The 4C’s of the marketing mix and technology acceptance affected decisions to buy e-books of Generation Y service users in Bangkok, and all factors had a positive relationship with buying e-books of Generation Y service users in Bangkok at a 0.05 level of statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค และการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ของผู้ใช้บริการ generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้มีจำนวนจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม ข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ใน การทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าทีการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 23-29 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นพนักงานเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาทและมีสถานภาพโสด ให้ความคิดเห็นต่อส่วนประสม ทางการตลาด ในมุมมองของผู้บริโภคโดยรวม อยู่ในระดับมากที่สุด ให้ความคิดเห็นต่อการยอมรับเทคโนโลยีโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภค ที่มีระดับการศึกษา แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ของผู้ใช้บริการ generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร แตกต่างกัน ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภคและการยอมรับเทคโนโลยี มีผลต่อการตัดสินใจซื้อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ของผู้ใช้บริการ generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยทุกตัวแปรมีความสัมพันธ์ทางบวกกับการตัดสินใจซื้อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ของผู้ใช้บริการ generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค | th |
dc.subject | การยอมรับเทคโนโลยี | th |
dc.subject | หนังสืออิเล็กทรอนิกส์ | th |
dc.subject | Generation Y | th |
dc.subject | E-book | en |
dc.subject | 4C’s marketing mix | en |
dc.subject | Technology acceptance | en |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Information and communication | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | INFLUENCES OF MARKETING MIXES FACTORS FOR CUSTOMER PERSPECTIVES TOWARD PURCHASING DECISION OF ELECTRONIC BOOKS AMONG GENERATION Y CONSUMERS IN BANGKOK | en |
dc.title | ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค และการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ ของผู้ใช้บริการ generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Rasita Sangboonnak | en |
dc.contributor.coadvisor | รสิตา สังข์บุญนาค | th |
dc.contributor.emailadvisor | supaporns@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | supaporns@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631110089.pdf | 2.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.