Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2077
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | WANUTCHANIT CHETANASENA | en |
dc.contributor | วนัชณิช เจตนเสน | th |
dc.contributor.advisor | Pichai Pusumpun | en |
dc.contributor.advisor | พิชัย ภู่สัมพันธ์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T07:24:50Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T07:24:50Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 16/12/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2077 | - |
dc.description.abstract | This study aims to examine the influence of brand equity and integrated marketing communication affecting consumer loyalty of Jones' Salad restaurant. The samples in this study were 400 Jones' Salad customers. A questionnaire was used for data collection, and the statistical techniques used for data analysis consisted of frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression at a statistically significant level of 0.05. The results of hypotheses testing were as follows: (1) overall brand equity, with the factors of brand awareness, perceived quality and brand associated influenced consumer loyalty of Jones' Salad restaurant. Moreover, overall brand equity could predict consumer loyalty to Jones' Salad restaurant at 32.9%;(2) overall brand equity with the factors of brand awareness, perceived quality and brand associated influencing consumer loyalty behavior at Jones' Salad restaurant. Moreover, overall brand equity could predict the behavior of consumer loyalty at Jones' Salad restaurant by 34.4%; (3) overall integrated marketing communication with the factors of advertising, public relations, sale promotions, personal sales, event marketing and direct marketing influencing consumer loyalty of Jones' Salad restaurant. Moreover, overall integrated marketing communication could predict the attitude of consumer loyalty of Jones' Salad restaurant at 34.5%; (4) overall integrated marketing communication with the factors of advertising, public relations and direct marketing influencing consumer loyalty behavior at Jones' Salad restaurant. Moreover, overall integrated marketing communication could predict the behavior of consumer loyalty by 20.20%. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มุ่งเน้นศึกษาเรื่อง อิทธิพลของคุณค่าตราสินค้า และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อความภักดีของผู้บริโภคร้านอาหาร Jones’ Salad กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้ที่เคยบริโภคร้านอาหาร Jones’ Salad จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมติฐานใช้การวิเคราะห์ความแตกต่าง โดยใช้สถิติการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ โดยมีระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการ ทดสอบสมมติฐานพบว่า 1. คุณค่าตราสินค้าโดยรวม ได้แก่ การรู้จักชื่อตราสินค้า คุณภาพที่ถูกรับรู้ และความเชื่อมโยงกับตราสินค้ามีอิทธิพลต่อความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านทัศนคติ และคุณค่าตราสินค้าโดยรวมสามารถร่วมทำนายความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านทัศนคติได้ร้อยละ 32.9 2. คุณค่าตราสินค้าโดยรวม ได้แก่ การรู้จักชื่อตราสินค้า คุณภาพที่ถูกรับรู้ และความเชื่อมโยงกับตราสินค้ามีอิทธิพลต่อความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านพฤติกรรม และคุณค่าตราสินค้าโดยรวมสามารถร่วมทำนายความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านทัศนคติได้ร้อยละ 34.4 3. การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวม ได้แก่ การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ การส่งเสริมการขาย การขายโดยพนักงาน การจัดกิจกรรม และการตลาดทางตรงมีอิทธิพลต่อความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านทัศนคติ และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวมสามารถร่วมทำนายความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านทัศนคติได้ร้อยละ 34.5 4. . การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวม การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ และการตลาดทางตรงมีอิทธิพลต่อความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านพฤติกรรม และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการโดยรวมสามารถร่วมทำนายความภักดีของผู้บริโภคต่อร้านอาหาร Jones’ Salad ด้านพฤติกรรมได้ร้อยละ 20.20 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | คุณค่าตราสินค้า | th |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบรูณาการ | th |
dc.subject | ความภักดีต่อตราสินค้า | th |
dc.subject | ร้านอาหารเพื่อสุขภาพ | th |
dc.subject | Jones' Salad | th |
dc.subject | Brand equity | en |
dc.subject | Integrated marketing communication | en |
dc.subject | Brand loyalty | en |
dc.subject | Healty food restaurant | en |
dc.subject | Jones' Salad | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Other service activities | en |
dc.title | INFLUENCE OF BRAND EQUITY AND INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION THAT AFFECTING CONSUMER LOYALTY OF JONES' SALAD RESTAURANT | en |
dc.title | อิทธิพลของคุณค่าตราสินค้า และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อความภักดีของผู้บริโภคร้านอาหาร Jones' Salad | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Pichai Pusumpun | en |
dc.contributor.coadvisor | พิชัย ภู่สัมพันธ์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | pichaipu@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | pichaipu@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130408.pdf | 1.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.