Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2070
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PREAW ANGTHANAKUL | en |
dc.contributor | แพรว อังธนากุล | th |
dc.contributor.advisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.advisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T07:24:49Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T07:24:49Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 16/12/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2070 | - |
dc.description.abstract | This research aims to study the purchase intentions on non-packaged products among Generation Y consumers in the Bangkok metropolitan area, which were classified by demographic characteristics. This study examined the attitudes affecting the purchase intentions for non-packaged products among Generation Y consumers in the Bangkok metropolitan area. The sample group in this research consisted of Generation Y consumers in the Bangkok metropolitan area, there were 400 people, aged 23-40 years, and who had purchased or were interested in non-packaged products. The tool used for collecting data was a questionnaire. The results of the research revealed that the questionnaire respondents had attitudes toward non-packaged products, including Rethinking, Reduce, Reuse, Return, Rejection, Recycle, it was at a very good level overall. The results of the hypothesis testing found that attitudes towards non-packaged product including, Rethinking, Reduce, and Recycle, influencing purchase intentions for non-packaged product of Generation Y consumers in the Bangkok metropolitan area (4.4%) at a statistically significant level of 0.05. The benefits obtained from this research was the government and private company sectors who used this research in environmental management in a community or municipality, such as environmental policy formulation, waste management, and waste reduction from a restaurant or other sources. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความตั้งใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย เขตกรุงเทพมหานคร โดยจำแนกตามลักษณะทางประชากรศาสตร์ และเพื่อศึกษาทัศนคติที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย ในเขตกรุงเทพมหานคร มีอายุ 23 – 40 ปี ที่เคยซื้อ/สนใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีทัศนคติต่อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ได้แก่ ด้านการคิดใหม่ ด้านการลดการใช้ ด้านการใช้ซ้ำ ด้านการนำกลับมาใช้ใหม่ ด้านการปฏิเสธ ด้านการหมุนเวียนมาใช้ใหม่ โดยรวมอยู่ในระดับดีมาก และมีความคิดเห็นต่อความตั้งใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ โดยรวมมีความตั้งใจซื้อแน่นอน ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ทัศนคติต่อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ประกอบด้วย ด้านการคิดใหม่ ด้านการลดการใช้ และ ด้านการหมุนเวียนมาใช้ใหม่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย ในเขตกรุงเทพมหานคร ร้อยละ 4.4 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ประโยชน์ที่ได้รับจากงานวิจัยนี้คือ หน่วยงานภาครัฐและเอกชนสามารถนําผลการวิจัยนี้ไปใช้ให้เกิดประโยชน์ในด้านการจัดการสิ่งแวดล้อมในชุมชน หรือเทศบาล เช่น การกําหนดนโยบายด้านสิ่งแวดล้อม การจัดเก็บขยะ การลดปริมาณขยะ ที่มาจากธุรกิจร้านอาหาร หรือจากแหล่งอื่น ๆ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ความตั้งใจซื้อ | th |
dc.subject | สินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ | th |
dc.subject | ผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวาย | th |
dc.subject | Purchase Intention | en |
dc.subject | Non-Package Product | en |
dc.subject | Generation Y Consumer | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Administrative and support service activities | en |
dc.title | PURCHASE INTENTION FOR NON-PACKAGE PRODUCTOF GENERATION Y CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLITAN | en |
dc.title | ความตั้งใจซื้อสินค้าไร้บรรจุภัณฑ์ ของผู้บริโภคเจนเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.coadvisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.emailadvisor | supadas@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | supadas@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130068.pdf | 3.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.