Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPHANSA SRATHONGDOIen
dc.contributorพรรษา สระทองโดยth
dc.contributor.advisorPichai Pusumpunen
dc.contributor.advisorพิชัย ภู่สัมพันธ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-03-15T07:24:48Z-
dc.date.available2023-03-15T07:24:48Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued16/12/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2069-
dc.description.abstractThe focal point of this research is to evaluate the communication strategy of online travel influencers that affect consumer purchasing decisions of electronic devices. The research samples included 400 of active social media users that are actively using social media on a daily basis, and follow online travel influencers on mainstream platforms such as Facebook and YouTube, through the usage of online questionnaires as the main source of data gathering. The percentage, mean, and standard deviation statistics were employed in the data analysis. Using independent samples to test hypotheses and multiple regression analysis with One-Way Variance. In order to illustrate the correlation between the independent variables and dependent variables, the statistical significance of 0.05, the research indicated the following hypotheses. First, the difference in gender drastically affects the purchasing decisions of electronic devices introduced by online travel influencers. Females are more susceptible to the influence than male. Second, the positive variables of purchasing decision presented by the online travel influencers are the constant value of communication type of online travel influencers is the factor that determines the purchasing decision of electronic devices that online travel influencers promote. If every aspect of the communication of the influencer was constant. Consumers made decisions to buy electronic equipment, equal to 2.967. The constant value of communication style of the influencer increased by one, it would cause consumers to make decisions to buy electronic products by 0.155 units given, that three values of the online travel influencers were constanten
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มุ่งเน้นศึกษาเรื่อง การสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้ที่ใช้สื่อโซเชียลมีเดียในชีวิตประจำวัน และเป็นผู้ที่ติดตามผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยว ในโลกออนไลน์ทั้งเฟสบุ๊กและหรือยูทูป  จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมติฐาน โดยใช้การใช้กลุ่มตัวอย่างที่เป็นอิสระต่อกัน ความแปรปรวนแบบทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ เพื่อแสดงถึงความสัมพันธ์ของตัวแปรอิสระและตัวแปรตาม โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการทดสอบพบว่า 1. เพศที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ที่ทางผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์นำเสนอ แตกต่างกัน โดยเพศหญิงส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อได้มากกว่ามากกว่าเพศชาย 2. ตัวแปรที่มีความสัมพันธ์ทางบวกกับการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ที่ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยว ในโลกออนไลน์นำเสนอ ได้แก่ ค่าคงที่ ด้านรูปแบบการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์เป็นปัจจัยที่กำหนดการการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ที่ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์นำเสนอ หากการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลทุกด้านมีค่าคงที่  ผู้บริโภคจมีการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ เท่ากับ 2.967 และหากการสื่อสารด้านรูปแบบการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์ เพิ่มขึ้น 1 หน่วย จะมีผลทำให้ผู้บริโภคมีการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ เพิ่มขึ้น 0.155 หน่วย ทั้งนี้เมื่อกำหนดการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์อีก 3 ด้าน มีค่าคงที่th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์th
dc.subjectการการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectรูปแบบการสื่อสารth
dc.subjectCommunication of online travel influencersen
dc.subjectPurchasing decisionsen
dc.subjectElectronic productsen
dc.subjectCommunication stylesen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationInformation and communicationen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleTHE EFFECTS OF COMMUNICATION OF ONLINE TRAVEL INFLUENCERSTOWARD BUYING DECISION OF ELECTRONIC PRODUCTen
dc.titleการสื่อสารของผู้ทรงอิทธิพลด้านการท่องเที่ยวในโลกออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทอุปกรณ์อิเล็กทรอนิกส์ของผู้บริโภค th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPichai Pusumpunen
dc.contributor.coadvisorพิชัย ภู่สัมพันธ์th
dc.contributor.emailadvisorpichaipu@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpichaipu@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130065.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.