Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1847
Title: FACTORS INFLUENCING THE MANAGEMENT SATISFACTION IN A PROPERTY MANAGEMENT COMPANY IN A RESIDENTIAL BUILDING PROJECTIN BANGKOK METROPOLIS AND VICINITY
ปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจในการบริหารจัดการของบริษัทพร็อพเพอร์ตี้ เมเนจเม้นท์ในโครงการอาคารชุดที่อยู่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Authors: WARANGKANA KORNSIRIPAKAKUL
วรางคณา กรสิริภัคกุล
Kulachet Mongkol
กุลเชษฐ์ มงคล
Srinakharinwirot University
Kulachet Mongkol
กุลเชษฐ์ มงคล
kulachet@swu.ac.th
kulachet@swu.ac.th
Keywords: การยอมรับเทคโนโลยี
ความพึงพอใจ
การบริหารจัดการ
ส่วนประสมทางการตลาด
Marketing Mix
Technology acceptance
Satisfaction
Management
Issue Date:  27
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This aims of this research are: (1) to study satisfaction with property management companies of condominiums in the Bangkok metropolitan area and personal factors; (2) to study the influence of marketing mixes and technology acceptance influencing satisfaction with property management companies of condominiums in the Bangkok metropolitan area by using a questionnaire to collect the data from 390 condominium residents in the Bangkok metropolitan area. The statistics for data analysis were t-test, f-test, and multiple regression.  The study results revealed that: (1) the gender of the residents had different satisfaction levels for budget management. The occupations of the residents influenced their satisfaction levels with common property management, budget management, convenience, environmental management, and security at a statistically significant level of 0.01, but age, education level and average income had no difference in terms of satisfaction; (2) the marketing mixes included product, price, people, forecast management satisfaction of common property management was 28.50%, the marketing mixes including price, person, process forecast management and satisfaction with convenience was 26.70%, the marketing mixes including price, place, process forecast management and environmental satisfaction management was 20.10%, and the marketing mixes including product, price, process forecast management, and satisfaction with security was 24.20%. For technology acceptance, attitude and ease of use were factors for forecast management satisfaction of property management at 26.50%. Technology acceptance, ease of use and attitude were factors of forecast management satisfaction on budget management was16.80%. Technology acceptance for benefits and ease of use were factors for forecast management satisfaction and convenience at 24.10%. Technology acceptance for benefit and ease of use were factors for forecast management satisfaction with environmental management at 42.50%. Technology acceptance in terms of ease of use and attitude were factors that forecast management satisfaction with security at 20.60% percent.
การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างความพึงพอใจในการบริหารจัดการของบริษัทพร็อพเพอร์ตี้ เมเนจเม้นท์ ในโครงการอาคารชุดที่อยู่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลกับปัจจัยส่วนบุคคล 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดและการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการบริหารจัดการของบริษัทพร็อพเพอร์ตี้ เมเนจเม้นท์ ในโครงการอาคารชุดที่อยู่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยเก็บรวบรวมข้อมูลผู้พักอาศัยโครงการอาคารชุดที่พักอาศัย จำนวน 390 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่  t-test f-test และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า 1) ผู้พักอาศัยที่เพศต่างกันมีความพึงพอใจด้านงบประมาณที่แตกต่างกัน ผู้พักอาศัยอาชีพแตกต่างกันมีความพึงพอใจด้านการบริหารจัดการทรัพย์ส่วนกลาง ด้านบริหารงบประมาณ ด้านอำนวยความสะดวก ด้านบริหารสิ่งแวดล้อม และด้านความปลอดภัยแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ส่วนอายุ ระดับการศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนไม่แตกต่างกัน  2) ส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านบุคคลทำนายความพึงพอใจความพึงพอใจด้านการบริหารจัดการทรัพย์ส่วนกลาง ได้ร้อยละ 28.50 ส่วนประสมทางการตลาด ด้านราคา ด้านบุคคล  และด้านกระบวนการทำนายความพึงพอใจด้านบริหารงบประมาณ ได้ร้อยละ 28.40 ส่วนประสมทางการตลาด ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการทำนายความพึงพอใจด้านอำนวยความสะดวกได้ร้อยละ 26.70 ส่วนประสมทางการตลาด ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านกระบวนการทำนายความพึงพอใจด้านบริหารสิ่งแวดล้อมได้ร้อยละ 20.10 ส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านกระบวนการทำนายความพึงพอใจด้านความปลอดภัยได้ร้อยละ 24.20 การยอมรับเทคโนโลยี ด้านความง่ายต่อการใช้งาน  และด้านทัศนคติทำนายความพึงพอใจด้านการบริหารจัดการทรัพย์ส่วนกลาง ได้ร้อยละ 26.50  การยอมรับเทคโนโลยี ด้านความง่ายต่อการใช้งาน และด้านทัศนคติทำนายความพึงพอใจด้านบริหารงบประมาณ ได้ร้อยละ 16.80 การยอมรับเทคโนโลยี ด้านการรับรู้ถึงประโยชน์ ด้านความง่ายต่อการใช้งานทำนายความพึงพอใจด้านอำนวยความสะดวก ได้ร้อยละ 24.10 การยอมรับเทคโนโลยี ด้านการรับรู้ถึงประโยชน์  ด้านความง่ายต่อการใช้งานทำนายความพึงพอใจด้านบริหารสิ่งแวดล้อม ได้ร้อยละ 42.50 และ การยอมรับเทคโนโลยี  ด้านความง่ายต่อการใช้งาน และด้านทัศนคติทำนายความพึงพอใจด้านความปลอดภัย ได้ร้อยละ 20.60
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1847
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs622130028.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.