Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAPARAT SOONTHORNVANICHen
dc.contributorนภารัตน์ สุนทรวนิชth
dc.contributor.advisorRasita Sangboonnaken
dc.contributor.advisorรสิตา สังข์บุญนาคth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:14Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:14Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued27/5/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1845-
dc.description.abstractThis research aims to study the factors influencing the online financial investment decisions of working people in Bangkok. The population consisted of 400 participants and a questionnaire was used to collect the data. The participants were classified by age, gender, highest educational level, and average monthly income and different online financial investment decisions. The adoption of technology and financial innovation consisted of external variables, perception of the benefits, attitudes towards ease of use and behavioral intentions affecting online financial investment decisions. As technology and innovation in investment and finance advance, investment products have been reinvented. Government investment policies can attract investment through applications with tools to analyze, buy and sell securities and find investment information. However, there are a variety of financial investment products that use applications to safely conduct financial transactions through applications with privacy and a lack of complication. Moreover, financial transactions can be made 24 hours a day and it is easier and faster to open an online financial investment account through applications. The factors of online financial investments included investment objectives and accessibility based on the 6Ps, the electronic marketing mix and an understanding of online financial investments and products affecting the investment decisions and objectives of the population, mostly employees of private companies, who decided to invest online to increase their income and access to online financial investments. This is based on the 6Ps electronic marketing mix and they have easy access to online investments and various financial investment products. The initial investment was not as high as investing in tangible assets. Investment accounts can be opened quickly and conveniently and people may gain knowledge and understanding of various financial products, such as return and risks before investing which may create a return on investment and follow-up on investment information, news, laws, benefits, and risks of financial products from various sources to adjust and select investment products and diversify risks appropriately, resulting in consistently good returns and continual investment.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจลงทุนทางการเงินออนไลน์ของคนวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ คนวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลผล ผลการวิจัยพบว่า คนวัยทำงานจำแนกตาม เพศ อายุ ระดับการศึกษาสูงสุด และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจลงทุนทางการเงินออนไลน์แตกต่างกัน และการยอมรับเทคโนโลยีและนวัตกรรมทางการเงิน ได้แก่ ด้านตัวแปรภายนอก ด้านการรับรู้ประโยชน์ที่เกิดจากการใช้ ด้านการรับรู้ความง่ายในการใช้ ด้านทัศนคติที่มีต่อการใช้ และ ด้านความตั้งใจเชิงพฤติกรรมในการใช้ ส่งผลต่อการตัดสินใจลงทุนทางการเงินออนไลน์ของคนวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร เนื่องจากเทคโนโลยีและนวัตกรรมทางการเงินด้านการลงทุนและการเงินมีความก้าวหน้าทำให้เกิดผลิตภัณฑ์การลงทุนขึ้นใหม่ และ นโยบายภาครัฐ สามารถดึงดูดคนวัยทำงานให้เข้ามาลงทุนทางการเงินออนไลน์โดยผ่าน Application ซึ่งมีเครื่องมือให้วิเคราะห์ ซื้อ-ขายหลักทรัพย์ สามารถหาข้อมูลในการลงทุนออนไลน์และเลือกผลิตภัณฑ์ในการลงทุนที่เหมาะสมกับตัวเองเพราะมีผลิตภัณฑ์การลงทุนทางการเงินให้เลือกที่หลากหลาย สามารถทำธุรกรรมการเงินผ่าน application ได้อย่างปลอดภัย มีความเป็นส่วนตัว ใช้งานง่ายไม่ซับซ้อน ทำธุรกรรมการเงินผ่าน Applications ได้ตลอด 24 ชั่วโมง และ ปัจจุบันสามารถเปิดบัญชีลงทุนทางการเงินออนไลน์ผ่าน Applications ได้ง่ายและรวดเร็วขึ้น  ส่วนปัจจัยการลงทุนทางการเงินออนไลน์ ได้แก่ ด้านวัตถุประสงค์ในการลงทุน ด้านการเข้าถึงการลงทุนทางการเงินออนไลน์โดยพิจารณาจากส่วนประสมทางการตลาดอิเล็กทรอนิกส์6Ps และ ด้านความรู้ความเข้าใจในการลงทุนทางการเงินออนไลน์ในผลิตภัณฑ์การเงินประเภทต่างๆ ส่งผลต่อการตัดสินใจลงทุนทางการเงินออนไลน์ของคนวัยทำงานในกรุงเทพมหานครโดยวัตถุประสงค์ในการลงทุนของคนวัยทำงานซึ่งส่วนใหญ่เป็นกลุ่มพนักงานบริษัทเอกชนจะตัดสินใจลงทุนออนไลน์เพื่อเพิ่มรายได้นอกเหนือจากงานประจำ และ การเข้าถึงการลงทุนทางการเงินออนไลน์โดยพิจารณาจากส่วนประสมทางการตลาดอิเล็กทรอนิกส์ 6Ps ส่งผลต่อการตัดสินใจลงทุนเพราะสามารถเข้าถึงการลงทุนออนไลน์ได้ง่าย และมีผลิตภัณฑ์การลงทุนทางการเงินใน Application ให้เลือกหลากหลาย ใช้เงินลงทุนเริ่มต้นไม่สูงเหมือนกับการลงทุนในสินทรัพย์ที่จับต้องได้ เปิดบัญชีลงทุนได้ง่าย รวดเร็ว สะดวก และ คนวัยทำงานจะศึกษาหาความรู้และทำความเข้าใจในผลิตภัณฑ์การเงินประเภทต่างๆ ในเรื่องผลตอบแทน ความเสี่ยง ก่อนทำการลงทุนซึ่งจะช่วยสร้างผลตอบแทนจากการลงทุนได้ และ การติดตามข้อมูล ข่าวสาร กฎหมาย สิทธิประโยชน์ ความเสี่ยงของผลิตภัณฑ์การเงินจากแหล่งข้อมูลต่างๆ อยู่เสมอ เพื่อปรับเปลี่ยนเลือกผลิตภัณฑ์ลงทุนและกระจายความเสี่ยงให้เหมาะสมจะส่งผลต่อการได้รับผลตอบแทนที่ดีสม่ำเสมอและทำให้เกิดการลงทุนอย่างต่อเนื่องth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการลงทุนทาการเงินออนไลน์, การยอมรับเทคโนโลยีและนวัตกรรมการเงิน, ปัจจัยการลงทุนth
dc.subjectOnline financial investment Technology acceptance Financial technology Investment factorsen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleFACTORS INFLUENCING ONLINE FINANCIAL INVESTMENT DECISIONSOF WORKING PEOPLE IN BANGKOKen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจลงทุนทางการเงินออนไลน์ของคนวัยทำงานในกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorRasita Sangboonnaken
dc.contributor.coadvisorรสิตา สังข์บุญนาคth
dc.contributor.emailadvisorsupaporns@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsupaporns@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs622130024.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.