Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1842
Title: | OPTIMIZING FACEBOOK LIVE CLOTHING SALES CONTENT การเพิ่มประสิทธิภาพเนื้อหาการขายเสื้อผ้าบน Facebook live |
Authors: | WARAPORN MAPANKRUA วราภรณ์ มาปันเครือ Intaka Piriyakul อินทกะ พิริยะกุล Srinakharinwirot University Intaka Piriyakul อินทกะ พิริยะกุล intaka@swu.ac.th intaka@swu.ac.th |
Keywords: | การตลาดผ่านสังคมออนไลน์ เฟซบุ๊กไลฟ์ พฤติกรรมการตอบสนอง Social media marketing Facebook Live Responsive behavior |
Issue Date: | 8 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of research is to study the social media marketing that influences people to buy clothing on Facebook Live and by optimizing Facebook Live clothing sales content. There were 200 stores that sold clothes on Facebook Live. The researcher had made a non-participation observation record to use as a data collection tool and there was a way to methods of conducting research through observation of clothing sales on Facebook Live. It checked items and recorded research data collection. The statistics for analysis included multiple linear regression analysis using the Enter method. The results found that trendiness factor and word-of-mouth marketing factors affected behavior of responding to buying clothes on Facebook Live to willingness. Furthermore, the factors of entertainment, trendiness and word-of-mouth marketing affected behavior to responses to buying clothes via Facebook Live in terms of interest. Also, the entertainment factors and word-of-mouth marketing affected behavior of responding to buying clothes on Facebook Live, which was on demand and purchasing decisions with a statistical significance level of 0.05 การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ที่มีผลต่อพฤติกรรมการตอบสนองการซื้อเสื้อผ้าผ่านทาง Facebook Live เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพเนื้อหาการขายเสื้อผ้า โดยมีกลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ ร้านค้าที่ขายเสื้อผ้าบน Facebook Live จำนวน 200 ตัวอย่าง ผู้วิจัยได้จัดทำบันทึกสังเกตการณ์ แบบไม่มีส่วนร่วม เพื่อใช้เป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล และมีวิธีการดำเนินงานวิจัยผ่านการสังเกตการณ์ถ่ายทอดสดการขายเสื้อผ้าบน Facebook Live เป็นการตรวจสอบรายการและบันทึกเก็บรวบรวมข้อมูลทางวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Linear Regression) ด้วยวิธีการ Enter ผลการศึกษา พบว่า เครื่องมือการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ 1.ปัจจัยด้านความนิยม และปัจจัยด้านการตลาดแบบปากต่อปาก ส่งผลต่อพฤติกรรมการตอบสนองการซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทาง Facebook Live ด้านความตั้งใจ 2.ปัจจัยด้านความบันเทิง ด้านความนิยม และด้านการตลาดแบบปากต่อปาก ส่งผลต่อพฤติกรรมการตอบสนองการซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทาง Facebook Live ด้านความสนใจ 3.ปัจจัยด้านความบันเทิง และด้านการตลาดแบบปากต่อปาก ส่งผลต่อพฤติกรรมการตอบสนองการซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทางFacebook Live ด้านความต้องการและด้านการตัดสินใจซื้อ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1842 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130409.pdf | 1.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.