Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1537
Title: MOTIVATION AND MARKETING MIX CORRELATINGWITH PURCHASING BEHAVIOR OF MC JEANSIN BANGKOK METROPOLITAN
แรงจูงใจและส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: ADUN WONGSOMSRI
อดุลย์ วงษ์สมศรี
Paiboon Archarungroj
ไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: แรงจูงใจ
ส่วนประสมทางการตลาด
เเม็คยีนส์
Motivation
Marketing mix
Mc Jeans
Issue Date:  17
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study the motivation and the marketing mix correlating with purchasing behavior of Mc Jeans in Bangkok metropolitan. The sample group consisted of 400 consumers who used to buy clothes at Mc Jeans shop. Online questionnaires were used as the tools for collecting data. The statistics used for data analysis were the frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, independent sample t-test, One-Way analysis of variance, Brown Forsythe and Pearson product moment correlation. The results showed that most of the respondents were female, aged 30-39 years old, private company employees, with an average monthly income of 15,001- 30,000 Baht. the marketing mix, product and price aspects were positively correlating with purchasing behavior of Mc Jeans brand. in terms of frequency of purchasing per year, purchasing expenses per time and the quantity of each purchase. the distribution channels and sales promotion were positively correlating with purchasing behavior of Mc Jeans brand. in terms of frequency of using the product per year and the quantity of each purchase. Rational motivation was positively correlating with purchasing behavior of Mc Jeans brand. in terms of frequency of using the products per year. Emotional motivation was positively correlating with purchasing behavior of Mc Jeans brand. in terms of frequency of using the product per year and the quantity of each purchase.
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษา แรงจูงใจและส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อเสื้อผ้าร้านแม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามในรูปแบบออนไลน์เป็น เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติการวิเคราะห์ค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว สถิติวิเคราะห์บราวน์ – ฟอร์สิตี้ และสถิติค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่คือ เพศหญิง ที่มีอายุ 30-39 ปี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001- 30,000 บาท ส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคา มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการใช้ซื้อสินค้าครั้งต่อปี ด้านค่าใช้จ่ายในการซื้อสินค้าบาทต่อครั้ง และด้านปริมาณการซื้อสินค้าแต่ละครั้ง ด้านช่องทางจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการขาย มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการใช้ซื้อสินค้าครั้งต่อปีและด้านปริมาณการซื้อสินค้าแต่ละครั้ง แรงจูงใจ ได้แก่ แรงจูงใจด้านเหตุผล มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการใช้ซื้อสินค้าครั้งต่อปี แรงจูงใจ ด้านอารมณ์ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าแบรนด์แม็คยีนส์ในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการใช้ซื้อสินค้าครั้งต่อปี และด้านปริมาณการซื้อสินค้าแต่ละครั้ง
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1537
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130275.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.