Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1532
Title: | LEADERSHIP AND HAPPY ORGANIZATION ASSOCIATED WITH EMPLOYEE COMMITMENT AND WORKING EFFICIENCY OF EMPLOYEES IN CREDIT CARD DIVISION AT BANGKOK BANK PUBLIC COMPANY LIMITED (HEAD OFFICE) ภาวะผู้นำและองค์กรแห่งความสุขที่มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สายบัตรเครดิต สำนักงานใหญ่ |
Authors: | KIATIPONG SIRINIPAWONG เกียรติพงศ์ ศิรินิภาวงศ์ Wasan Sakulkijkarn วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | ภาวะผู้นำ องค์กรแห่งความสุข ความผูกพันต่อองค์กร ประสิทธิภาพในการทำงาน Leadership Happy organization Employee commitment Work efficiency |
Issue Date: | 17 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The aims of this research are as follows: (1) to study the relationship between leadership, happy organization, employee commitment and work efficiency of 201 staff members in the head office of the credit card division at Bangkok Bank. A questionnaire was used as a tool to collect the data. The statistical analysis consisted of percentage, mean, standard deviation and test statistics and included an independent t-test, One-way Analysis of Variance, Least Significant Difference and Person Product Moment Correlation Coefficient. The results of the study were as follows: (1) the majority of employees were female, aged between 30-40 years old, held a Bachelor’s degree, a marital of status of single, an income of 10,000-20,000 Baht per month, and 4-6 years of working experience; (2) employees with a different age, income level, and work experience had different employee commitment at a statistically significant level of 0.05; (3) leadership including self-responsibility, team-work responsibility, and goal-oriented cooperation had a relationship with employee commitment and work efficiency at a statistically significant level of 0.01; (4) happy organization, including factors such as life satisfaction, job satisfaction, positive affect, and negative affect had a relationship with employee commitment and work efficiency at a statistically significant level of 0.01; (5) employee commitment, including willingness to exert considerable effort on behalf of the organization and a strong desire to maintain membership in the organization, the relative strength of the identification of an individual with and their involvement in a particular organization, a strong belief in and acceptance of the goals and values of an organization had a relationship with work efficiency at a statistically significant level of 0.01. การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ภาวะผู้นำและองค์กรแห่งความสุขมีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สายบัตรเครดิต สำนักงานใหญ่ จำนวน 201 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1.)พนักงานส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี ระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด รายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ระยะเวลาการทำงาน 4-6 ปี 2.)พนักงานที่มีอายุ รายได้เฉลี่ย ระยะเวลาการทำงาน แตกต่างกันมีความความผูกพันต่อองค์กร ของพนักงานที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3.)ภาวะผู้นำ ได้แก่ ความรับผิดชอบต่อตนเอง ความรับผิดชอบการทำงานที่ประสานสอดคล้องกันในทีม และความร่วมมือในทีมเพื่อไปสู่เป้าหมายที่ยิ่งใหญ่ร่วมกัน มีความสัมพันธ์กับความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 4.)องค์กรแห่งความสุข ได้แก่ ความพึงพอใจในชีวิต ความพึงพอใจในงาน อารมณ์ทางบวก มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 อารมณ์ทางลบไม่มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงาน 5.)ความผูกพันต่อองค์กร ได้แก่ ความปรารถนาอันแรงกล้าที่จะดำรงอยู่ในฐานะสมาชิกองค์กร ความพยายามและความตั้งใจอย่างเต็มที่จะทำงานเพื่อมุ่งเน้นประโยชน์ให้แก่องค์กร และความมั่นใจและมุ่งมั่นในเป้าหมายและคุณค่าขององค์กร มีความสัมพันธ์ต่อประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1532 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130078.pdf | 2.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.