Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1532
Title: LEADERSHIP AND HAPPY ORGANIZATION ASSOCIATED WITH EMPLOYEE COMMITMENT AND WORKING EFFICIENCY OF EMPLOYEES IN CREDIT CARD DIVISION AT BANGKOK BANK PUBLIC COMPANY LIMITED (HEAD OFFICE)   
ภาวะผู้นำและองค์กรแห่งความสุขที่มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สายบัตรเครดิต สำนักงานใหญ่
Authors: KIATIPONG SIRINIPAWONG
เกียรติพงศ์ ศิรินิภาวงศ์
Wasan Sakulkijkarn
วสันต์ สกุลกิจกาญจน์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ภาวะผู้นำ
องค์กรแห่งความสุข
ความผูกพันต่อองค์กร
ประสิทธิภาพในการทำงาน
Leadership
Happy organization
Employee commitment
Work efficiency
Issue Date:  17
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The aims of this research are as follows: (1) to study the relationship between leadership, happy organization, employee commitment and work efficiency of 201 staff members in the head office of the credit card division at Bangkok Bank. A questionnaire was used as a tool to collect the data. The statistical analysis consisted of percentage, mean, standard deviation and test statistics and included an independent t-test, One-way Analysis of Variance, Least Significant Difference and Person Product Moment Correlation Coefficient. The results of the study were as follows: (1) the majority of employees were female, aged between 30-40 years old, held a Bachelor’s degree, a marital of status of single, an income of 10,000-20,000 Baht per month, and 4-6 years of working experience; (2) employees with a different age, income level, and work experience had different employee commitment at a statistically significant level of 0.05; (3) leadership including self-responsibility, team-work responsibility, and goal-oriented cooperation had a relationship with employee commitment and work efficiency at a statistically significant level of 0.01; (4) happy organization, including factors such as life satisfaction, job satisfaction, positive affect, and negative affect had a relationship with employee commitment and work efficiency at a statistically significant level of 0.01; (5) employee commitment, including willingness to exert considerable effort on behalf of the organization and a strong desire to maintain membership in the organization, the relative strength of the identification of an individual with and their involvement in a particular organization, a strong belief in and acceptance of the goals and values of an organization had a relationship with work efficiency at a statistically significant level of 0.01.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ภาวะผู้นำและองค์กรแห่งความสุขมีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สายบัตรเครดิต สำนักงานใหญ่ จำนวน 201 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที  การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า  1.)พนักงานส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31-40 ปี ระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด รายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท ระยะเวลาการทำงาน 4-6 ปี 2.)พนักงานที่มีอายุ รายได้เฉลี่ย ระยะเวลาการทำงาน แตกต่างกันมีความความผูกพันต่อองค์กร ของพนักงานที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3.)ภาวะผู้นำ ได้แก่ ความรับผิดชอบต่อตนเอง ความรับผิดชอบการทำงานที่ประสานสอดคล้องกันในทีม และความร่วมมือในทีมเพื่อไปสู่เป้าหมายที่ยิ่งใหญ่ร่วมกัน มีความสัมพันธ์กับความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 4.)องค์กรแห่งความสุข ได้แก่ ความพึงพอใจในชีวิต ความพึงพอใจในงาน อารมณ์ทางบวก มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 อารมณ์ทางลบไม่มีความสัมพันธ์ต่อความผูกพันต่อองค์กรและประสิทธิภาพในการทำงาน 5.)ความผูกพันต่อองค์กร ได้แก่ ความปรารถนาอันแรงกล้าที่จะดำรงอยู่ในฐานะสมาชิกองค์กร ความพยายามและความตั้งใจอย่างเต็มที่จะทำงานเพื่อมุ่งเน้นประโยชน์ให้แก่องค์กร และความมั่นใจและมุ่งมั่นในเป้าหมายและคุณค่าขององค์กร มีความสัมพันธ์ต่อประสิทธิภาพในการทำงานของพนักงาน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1532
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130078.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.