Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1419
Title: RELATIONSHIP BETWEEN BRAND EQUITY AND CONSUMER’S PURCHASING BEHAVIOR TREND OF PIECE OF MIND’S WEARING APPAREL ON INSTAGRAM
ความสัมพันธ์ระหว่างการสร้างคุณค่าของตราสินค้ากับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรม
Authors: CHANYA WICHAYAMETAKUL
ชัญญา วิชญเมธากุล
Paiboon Archarungroj
ไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: การรับรู้คุณค่าตราสินค้า
แนวโน้มพฤติกรรมการซื้อ
อินสตาแกรม
Brand equity
Instagram
Consumer purchasing behavior trends
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objectives of this study are to examine the relationship between brand equity and consumer purchasing behavior trends in terms of apparel by Piece of Mind on Instagram and to study the demographic that have an impact to consumer purchasing behavior trends in terms of apparel by Piece of Mind on Instagram. Questionnaire was used as the tool to collect data from 400 respondents. Percentage, mean, standard deviation, One-way ANOVA, and the Pearson correlation coefficient were utilized for statistical analysis and interpretation of data. The outcome of the study revealed that repurchasing and recommending the products to other people and consumer repurchasing behavior trends of apparel by Piece of Mind on Instagram varied according to different age ranges. Different educational levels tended to affect consumer repurchasing behavior trends of apparel by Piece of Mind on Instagram significantly. Those with different income levels had different consumer repurchasing behavior trends related to apparel by Piece of Mind on Instagram. In terms of consumer repurchasing behavior and recommending the products to other people, differences in occupations showed different trends. Moreover, brand equity regarding brand recognition, brand association, perceived brand quality, and brand loyalty was positively correlated with consumer purchasing behavior trends related to apparel by Piece of Mind on Instagram in terms of repurchasing and recommending the products to other people.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสร้างคุณค่าของตราสินค้ากับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรมและเพื่อศึกษาลักษณะประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรม โดยผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรมซ้ำ และแนะนำหรือชักชวนผู้อื่นซื้อแตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีระดับการศึกษาแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรมซ้ำแตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรมซ้ำแตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีอาชีพแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะแนะนำหรือชักชวนผู้อื่นซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรมแตกต่างกัน นอกจากนี้ยังพบว่า การรับรู้คุณค่าตราสินค้า ด้านการตระหนักถึงตราสินค้า ด้านความเชื่อมโยงต่อตราสินค้า ด้านการรับรู้คุณภาพของสินค้า และด้านความภักดีต่อตราสินค้า มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ยี่ห้อพีซออฟมายด์ในอินสตาแกรม ด้านแนวโน้มที่จะซื้อซ้ำ และด้านแนวโน้มที่จะแนะนำหรือชักชวนผู้อื่น
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1419
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130373.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.