Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWORAKORN KULSUMRONGen
dc.contributorวรกร กุลสำโรงth
dc.contributor.advisorKulachet Mongkolen
dc.contributor.advisorกุลเชษฐ์ มงคลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-03-19T08:31:41Z-
dc.date.available2021-03-19T08:31:41Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/986-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the lifestyles and marketing mix in relation to purchasing decisions of Honda Civic cars in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four hundred consumers who use or interested to purchase of Honda Civic in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used for data collection and the statistics for data analysis included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistical hypothesis testing included a t-test, One-Way Analysis of Variance and the Pearson product moment correlation coefficient. The results of the research showed that most of the samples were female, aged between 26-35, single, graduated with a Bachelor’s degree and employees of private companies with monthly income of less than 30,000 Baht. The overall marketing mix factors were at a high level and an average of 4.06, overall lifestyles factors were at a high level and an average of 3.95 and overall purchasing decisions of Honda Civic cars were at a high level and an average of 3.92. The results of hypotheses testing were as follows: consumers of a different gender, age, status, educational level, occupation and income decided to purchase Honda Civic cars differently. The marketing mix factors included product, price, place, promotion, people, physical evidence and process related to purchasing decisions of Honda Civic cars with a statistically significant level of 0.01, and the correlation was at a moderate level in the same direction. The lifestyle factors including activities, interest and opinions related to the purchasing decisions of Honda Civic cars at a statistically significant level of 0.01 and the correlation was at a low level in the same direction.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษารูปแบบการดำเนินชีวิตและส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้า ซีวิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ใช้หรือสนใจซื้อรถยนต์ฮอนด้าซีวิค ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร 400 คน ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียรสัน ผลวิจัยพบว่าผู้ตอบส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26 – 35 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้ต่ำกว่า 30,000 บาท ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าเฉลี่ย 4.06 ด้านรูปแบบการดำเนินชีวิตโดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าเฉลี่ย 3.95 และด้านการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้าซีวิคโดยรวมมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าเฉลี่ย 3.92 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มี เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ ที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้า ซีวิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ไม่แตกต่างกัน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านส่งเสริมทางการตลาด ด้านพนักงาน ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการ มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้า ซีวิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ระดับปานกลาง ในทิศทางเดียวกัน ปัจจัยรูปแบบการดำเนินชีวิต ได้แก่ ด้านกิจกรรม ด้านความสนใจ และด้านความคิดเห็น มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้า ซีวิค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ระดับต่ำ ในทิศทางเดียวกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดth
dc.subjectรูปแบบการดำเนินชีวิตth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectLifestylesen
dc.subjectPurchasing Decisionsen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleLIFESTYLES AND THE MARKETING MIX RELATED TO THE PURCHASING DECISIONS OF HONDA CIVIC CARS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleรูปแบบการดำเนินชีวิตและส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสัมพันธ์ กับการตัดสินใจซื้อรถยนต์ฮอนด้าซีวิคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130270.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.