Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorURAVASI WATTANAVARANGKULen
dc.contributorอุรวศี วัฒนวรางกูรth
dc.contributor.advisorKulachet Mongkolen
dc.contributor.advisorกุลเชษฐ์ มงคลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-01-09T05:29:04Z-
dc.date.available2021-01-09T05:29:04Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/929-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the marketing mix and motivation towards purchasing decisions on Sulwhasoo facial shin products in Bangkok metropolitan area, by applying quantitative research methodology. The sample in this study consisted of 400 participants who purchased Sulwhasoo facial skin products. A questionnaire was employed for data collection and the statistics used for data analysis included frequency percentage, mean, standard deviation and statistical hypothesis testing, a t-test, One-Way Analysis of Variance, multiple regression analysis and the Pearson product moment correlation coefficient at a tatistically significant level of 0.05. The results of the research showed that (1) most of the samples were female, 28-37 years old, single, graduated with a Bachelor’s degree, with a salary range lower or equal to 20,000 Baht, university students and had a dull facial skin problem; (2) differences in consumers in terms of gender, education and degree, salary and facial skin problems did not significantly affect there purchasing decisions of Sulwhasoo facial skin products at a statistically significant level of 0.05. The factors of age, status and occupation significantly affected the purchasing decision on Sulwhasoo facial skin products at a statistically significant level of 0.05; (3) The Marketing Mix (4Ps) had an influence on purchasing decisions of Sulwhasoo facial skin products at a statistically significant level of 0.05, the samples emphasized the significant of product, price, place and promotion, which may help explain the differentiation of purchasing making decision in facial skin product of Sulwhasoo by 52.8 percent; (4) motivation including reason and emotions were correlated with purchasing decisions of Sulwhasoo facial skin products of at a meadian level and with a statistically significant level of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดและแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซูของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้ระเบียบวิธีเชิงปริมาณทำการสุ่มตัวอย่างแบบอย่างง่าย จำนวน 400 ตัวอย่าง จากผู้ที่ซื้อหรือเคยซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซู โดยเก็บรวบรวมแบบสอบถามและนำข้อมูลที่ได้มาประมวลผล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติการวิเคราะห์ค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้นอย่างง่าย และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พหุคูณ โดยกำหนดระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 จากผลการศึกษาพบว่า (1) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีอายุ 28 – 37 ปี มีสถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 20,000 บาท เป็นนักเรียน นักศึกษา และมีสภาพปัญหาผิวหน้าหมองคล้ำ (2) ผู้บริโภคที่มีเพศ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และสภาพปัญหาผิวหน้าที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซูไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนอายุ สถานภาพ และอาชีพแตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซู อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (3) ส่วนประสมทางการตลาด (4Ps) ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซู อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญในระดับมากทุกปัจจัย ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด โดยสามารถอธิบายการเปลี่ยนแปลงของการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซูได้ร้อยละ 52.8 (4) แรงจูงใจ ได้แก่ แรงจูงใจด้านเหตุผล และแรงจูงใจด้านอารมณ์มีความสัมพันธ์ระดับปานกลางต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซูของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดth
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectPurchasing decisionen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMARKETING MIX AND MOTIVATION TOWARDS PURCHASING DECISIONS ON SULWHASOO FACIAL SKIN PRODUCTS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดและแรงจูงใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าซัลวาซูของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130285.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.