Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPORNPAT RUEGSAKUNSATAPORNen
dc.contributorพรพัฒน์ ฤกษ์สกุลสถาพรth
dc.contributor.advisorRasita Sangboonnaken
dc.contributor.advisorรสิตา สังข์บุญนาคth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-01-09T05:29:04Z-
dc.date.available2021-01-09T05:29:04Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/927-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aims to study integrated marketing communication and motivation affecting purchasing decisions on TV home shopping.The Sample group of the research included 400 people who bought products using TV home shopping.The data were collected and the statistics used to analyze the data included frequency,percentage,mean and standard deviation.The statistics used for hypothesis testing were T Statistics,One-way Analysis of Variance,Multiple Regression and Pearson Correlation Analysis Statistics.The Result of the hypothesis testing showed that consumers with different demographic characteristics such as gender,age,income and family status had an influence on the purchasing decisions on TV home shopping were statistically significant at a level of 0.05.The aspects of  integrated marketing communication in terms of advertising,communication and public relations and personal sales affected purchasing decisions through TV home shopping.Both rational and emotional motives were associated with purchasing decisions through TV home shopping were in the same direction at low and moderate levels.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษา การสื่อสารการตลาดแบบครบวงจรและแรงจูงใจที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้ง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยครั้งนี้คือ ผู้ที่เคยซื้อ สินค้าผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้ง เก็บข้อมูลจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ การวิเคราะห์ ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว สถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ และสถิติการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ  รายได้ และสถานภาพทางครอบครัวแตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้งแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 การสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร ด้านการโฆษณา ด้านการสื่อสารและการประชาสัมพันธ์ และด้านการขายส่วนบุคคล มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้ง แรงจูงใจด้านเหตุผลและแรงจูงใจด้านอารมณ์ มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้ง โดยเป็นไปในทิศทางเดียวกัน  โดยอยู่ในระดับต่ำและในระดับปานกลาง ตามลำดับ                                                                                                                                                                                                               th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจรth
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectทีวีโฮมช้อปปิ้งth
dc.subjectIntegrated Marketing Communicationen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectPurchasing Decisionsen
dc.subjectTV home shoppingen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleINTEGRATED MARKETING COMMUNICATION AND MOTIVATION AFFECTING PURCHASING DECISIONS ON TV HOME SHOPPINGen
dc.titleการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจรและแรงจูงใจที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้า ผ่านทีวีโฮมช้อปปิ้งth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130260.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.