Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/925
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | AKHANE THAKOET | en |
dc.contributor | อาคเนย์ ถาเกิด | th |
dc.contributor.advisor | Nattapat Manirochana | en |
dc.contributor.advisor | ณัฏฐพัชร มณีโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-09T05:29:03Z | - |
dc.date.available | 2021-01-09T05:29:03Z | - |
dc.date.issued | 14/5/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/925 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objective of this research is to study the influential factors of organizational selection among members of Generation Y through a recruitment agency located in Asoke in the Bangkok metropolitan area. The sample in this study consisted of 385 members of Generation Y who used a recruitment agency in the Asoke District of the Bangkok metropolitan area. The research instrument was a questionnaire with a reliability of 0.953. The data were then analyzed using statistics, including frequency, mean, and standard deviation. The collected data were used to test the research hypothesis by a t-test, one-way ANOVA and regression analysis. The results of this research indicated the following: (1) the respondents of a different age, gender, marital status, average monthly income, and work experience differently selected organizations to work at a statistically significant level of 0.05.; (2) three motivational factors influenced the organizational selection of the respondents through a recruiting company in the Asoke district of Bangkok metropolitan area were at a statistically significant level of 0.05. The aspect with the highest influence was reputation, followed by recognition, and success, respectively; and (3) three hygiene factors influenced organizational selection of the respondents through a recruiting company in the Asoke district in Bangkok at a statistically significant level of 0.05. The aspect with the highest influence was policy and regulations, followed by relationships with supervisors and co-workers, subordinates, and compensation and benefits, respectively. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกองค์การในการทำงานของกลุ่มเจนเนอเรชั่นวาย ผ่านบริษัทจัดหางานแห่งหนึ่ง ย่านอโศก ในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างเป็นคนเจนเนอเรชั่นวายที่มาใช้บริการผ่านบริษัทจัดหางานแห่งหนึ่ง ย่านอโศก ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 385 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย มีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.953 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และนำข้อมูลที่ได้จากแบบสอบถามมาวิเคราะห์ ทดสอบสมมติฐานการวิจัยด้วยการวิเคราะห์ค่า t-test, One-way ANOVA และวิเคราะห์ Regression ผลการศึกษาพบว่า (1) กลุ่มคนเจนเนอเรชั่นวายที่มีเพศ อายุ สถานภาพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ประสบการณ์การทำงานต่างกัน มีผลต่อการเลือกองค์การเข้าทำงานโดยรวม ที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) ปัจจัยจูงใจในการเลือกองค์การเข้าทำงานของกลุ่มเจนเนอเรชั่นวาย ที่มาใช้บริการบริษัทจัดหางานแห่งหนึ่ง ย่านอโศก ในกรุงเทพมหานคร พบว่า มีปัจจัย 3 ปัจจัย ที่มีอิทธิพลต่อการเลือกองค์การเข้าทำงานโดยรวมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยเรียงลำดับจากปัจจัยที่ส่งผลมากที่สุดไปน้อยที่สุด ได้แก่ ด้านชื่อเสียงขององค์การ ด้านการได้รับการยอมรับนับถือ และด้านความสำเร็จในการปฏิบัติงาน ตามลำดับ (3) ปัจจัยค้ำจุนในการเลือกองค์การเข้าทำงานของกลุ่มเจนเนอเรชั่นวาย ที่มาใช้บริการบริษัทจัดหางานแห่งหนึ่ง ย่านอโศก ในกรุงเทพมหานคร พบว่า มีปัจจัย 3 ปัจจัย ที่มีอิทธิพลต่อการเลือกองค์การเข้าทำงานโดยรวมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยเรียงลำดับจากปัจจัยที่ส่งผลมากที่สุดไปน้อยที่สุด ได้แก่ ด้านนโยบาย กฎ ข้อบังคับและขั้นตอนต่างๆในการปฏิบัติงาน ด้านความสัมพันธ์กับผู้บังคับบัญชา เพื่อนร่วมงาน ผู้ใต้บังคับบัญชา และด้านค่าตอบแทนและสวัสดิการ ตามลำดับ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การเลือกองค์การ | th |
dc.subject | เจนเนอเรชั่นวาย | th |
dc.subject | บริษัทจัดหางาน | th |
dc.subject | อโศก | th |
dc.subject | ในกรุงเทพมหานคร | th |
dc.subject | Organization selection | en |
dc.subject | Generation Y | en |
dc.subject | Recruitment agency | en |
dc.subject | Asoke | en |
dc.subject | Bangkok metropolitan area | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | INFLUENTIAL FACTORS OF ORGANIZATION SELECTION AMONG MEMBERS OF GENERATION Y THROUGH A RECRUITMENT AGENCY IN ASOKE IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกองค์การในการทำงานของกลุ่มเจนเนอเรชั่นวาย ผ่านบริษัทจัดหางานแห่งหนึ่ง ย่านอโศก ในกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611130140.pdf | 3.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.