Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/86
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NICHAPA KULSOPONPONG | en |
dc.contributor | นิชาภา กุลโสภณพงศ์ | th |
dc.contributor.advisor | Nattapat Manirochana | en |
dc.contributor.advisor | ณัฏฐพัชร มณีโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-14T08:58:25Z | - |
dc.date.available | 2019-06-14T08:58:25Z | - |
dc.date.issued | 21/12/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/86 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objective of this independent study was to explore the relationship between work culture reward motivation and corporate loyalty among Generation Y multinational employees on Sathorn Road in Bangkok. The sample consisted of Generation Y employees of multinational corporations on Sathorn Road. The data was obtained from four hundred companies in Bangkok by stratified random sampling and using a questionnaire with coefficient of reliability at 0.95. The data were analyzed using descriptive statistics, an Independent Sample t-test, One-way Analysis of Variance (ANOVA) and the Pearson Correlation Coefficient.The research findings were as follows: 1. Employees of a different age, gender, length of employment and organization differed significantly in terms of organizational loyalty at a level of 0.05. 2. The aspect of working culture was related to the loyalty of the employees of multinational corporations, at a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was moderately significant. 3. Incentive motives correlated with corporate loyalty among employees of multinationals with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was moderately significant. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้าน ผลตอบแทน และความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ มีกลุ่มตัวอย่างเป็น พนักงานบริษัทข้ามชาติบนกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย มีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.95 วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และสถิติค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน พบว่า 1. พนักงานที่มีเพศ อายุ ระยะเวลาในการทำงานในองค์กรปัจจุบัน แตกต่างกัน มีความภักดีต่องค์กร แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2. วัฒนธรรมการทำงานมีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง 3. แรงจูงใจด้านผลตอบแทนมีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | วัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้าน ผลตอบแทน ความภักดี กลุ่มเจเนอเรชั่นวาย | th |
dc.subject | Work Culture Reward Motivation Corporate Loyalty Generation Y | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | STUDY OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORK CULTURE REWARD MOTIVATION AND CORPORATE LOYALTY OF MULTINATIONAL EMPLOYEES GENERATION Y ON SATHORN ROAD BANGKOK | en |
dc.title | การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้านผลตอบแทน และความภักดีของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Social Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130068.pdf | 1.69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.