Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/86
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNICHAPA KULSOPONPONGen
dc.contributorนิชาภา กุลโสภณพงศ์th
dc.contributor.advisorNattapat Manirochanaen
dc.contributor.advisorณัฏฐพัชร มณีโรจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Social Sciencesen
dc.date.accessioned2019-06-14T08:58:25Z-
dc.date.available2019-06-14T08:58:25Z-
dc.date.issued21/12/2018
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/86-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to explore the relationship between work culture reward motivation and corporate loyalty among Generation Y multinational employees on Sathorn Road in Bangkok. The sample consisted of Generation Y employees of multinational corporations on Sathorn Road. The data was obtained from four hundred companies in Bangkok by stratified random sampling and using a questionnaire with coefficient of reliability at 0.95. The data were analyzed using descriptive statistics, an Independent Sample t-test, One-way Analysis of Variance (ANOVA) and the Pearson Correlation Coefficient.The research findings were as follows: 1. Employees of a different age, gender, length of employment and organization differed significantly in terms of organizational loyalty at a level of 0.05.  2. The aspect of working culture was related to the loyalty of the employees of multinational corporations, at a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was moderately significant. 3. Incentive motives correlated with corporate loyalty among employees of multinationals with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was moderately significant.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมาย เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้าน ผลตอบแทน และความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ มีกลุ่มตัวอย่างเป็น พนักงานบริษัทข้ามชาติบนกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย มีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.95 วิเคราะห์ข้อมูลด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และสถิติค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน พบว่า 1. พนักงานที่มีเพศ อายุ ระยะเวลาในการทำงานในองค์กรปัจจุบัน แตกต่างกัน มีความภักดีต่องค์กร แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05  2. วัฒนธรรมการทำงานมีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง 3. แรงจูงใจด้านผลตอบแทนมีความสัมพันธ์กับความภักดีต่อองค์กรของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลางth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectวัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้าน ผลตอบแทน ความภักดี กลุ่มเจเนอเรชั่นวายth
dc.subjectWork Culture Reward Motivation Corporate Loyalty Generation Yen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleSTUDY OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORK CULTURE REWARD MOTIVATION AND CORPORATE LOYALTY OF MULTINATIONAL EMPLOYEES GENERATION Y ON SATHORN ROAD BANGKOK  en
dc.titleการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมการทำงาน แรงจูงใจด้านผลตอบแทน และความภักดีของพนักงานบริษัทข้ามชาติกลุ่มเจเนอเรชั่นวายบนถนนสาทร กรุงเทพมหานครฯth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130068.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.