Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/806
Title: | DIGITAL INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION INFLUENCING
THE PURCHASING DECISIONS OF NISSAN ECO CARS OF CONSUMERS
IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ รถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
Authors: | SIRIWAN WONGAPAI ศิริวรรณ วงศ์อภัย Supada Sirikutta สุพาดา สิริกุตตา Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล รถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ DIGITAL INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION NISSAN ECO CARS |
Issue Date: | 18 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research is to study the digital integrated marketing communication influencing purchasing decisions on Nissan eco cars among consumers in the Bangkok metropolitan area. The sample group in this study consisted of four hundred consumers who bought or used Nissan eco cars in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as a tool for data collection. The results showed that the majority of the respondents were male, aged thirty-eight to forty-five, with an average monthly income between 15,001-30,000 Baht, held a Bachelor's degree, single and worked as company employees. The influence of digital integrated marketing communication influenced their opinions at a high overall level and in all aspects of Nissan eco cars. When considering each item, the opinions of all aspects were at a high level, as follows: (1) Nissan eco car advertisements were available via internet and social media (websites, Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln, and YouTube), and the fact that the new Nissan eco cars had the highest level of comments. Consumers of different ages and monthly income showed occupational differences and decided to buy a fuel-efficient car or a different Nissan eco car. Consumers of a different status decided to buy Nissan eco cars. Furthermore, the topic of Nissan eco cars were of higher quality than other brands and consumers made different purchasing decisions, with a statistical significance of 0.05. Consumers had opinions about digital integrated marketing communication, such as digital advertising and digital personal sales, had a positive influence on the decisions to buy a Nissan eco car for consumers who wanted to buy an economy car. Regarding the topic of Nissan eco cars, the quality is considered better than other brands (22.9 and 17.5 percent), respectively. The research results are used as a guideline for strategic planning and developing marketing communication tools suitable for digital marketing. การวิจัยครั้งนี้มุ่งศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัลมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อ หรือใช้รถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวนตัวอย่างทั้งหมด 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 38-47 ปี รายได้ต่อเดือน 15,001-30,000 บาท ระดับการศึกษาปริญญาตรี สถานภาพโสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์มีความคิดเห็นภาพรวมทุกด้านอยู่ในระดับมากยกเว้น ข้อ 1. การโฆษณารถยนต์นิสสันผ่านอินเทอร์เนต/ โซเชียลมีเดีย (website, Facebook, Instragram, Twitter, Linkedln, และ YouTube) ท่านทราบถึงรถยนต์นิสสันรุ่นใหม่ๆมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด ผู้บริโภคที่อายุ รายได้ต่อเดือน และการศึกษาที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ในหัวข้อหากต้องการซื้อรถประหยัดน้ำมัน ท่านจะตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ที่แตกต่างกัน ส่วนผู้บริโภคที่สถานภาพที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ในหัวข้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์มีคุณภาพเหนือกว่าแบรนด์อื่น ทำให้ท่านตัดสินใจซื้อที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล ด้านการโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัล และการขายโดยพนักงานขายผ่านสื่อดิจิทัล มีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์ ในหัวข้อหากต้องการซื้อรถประหยัดน้ำมัน และในหัวข้อรถยนต์นิสสันอีโค่คาร์มีคุณภาพเหนือกว่า แบรนด์อื่น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ร้อยละ 22.9 ร้อยละ 17.5 ตามลำดับ ผลการวิจัยสามารถนำไปใช้เป็นแนวทางในการวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด และพัฒนาเครื่องมือการสื่อสารทางการตลาดให้เหมาะกับการตลาดยุคดิจิทัล |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/806 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130357.pdf | 2.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.