Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRAWIWAN PUNOIen
dc.contributorรวิวรรณ ภู่น้อยth
dc.contributor.advisorIntaka Piriyakulen
dc.contributor.advisorอินทกะ พิริยะกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-11-30T02:04:30Z-
dc.date.available2020-11-30T02:04:30Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/805-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this study are to investigate the product attributes influencing buying intentions in industrial material testing machines in the Bangkok metropolitan area. The questionnaire was used as a tool to collect information from 200 consumers who used industrial material testing machines in the Bangkok metropolitan area. The results found the following: product attributes including warranty, price, production locations, products made in the USA, products made in China, one year after service, certified and ISO-influenced buying intentions in industrial material testing machines in the Bangkok metropolitan area. It was certified and the ISO was at the highest level, followed by warranty, price, production locations and after services was at the lowest level with a statistical significance of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา คุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรม กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้งานเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรม ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 200 ตัวอย่าง ผลการวิจัยพบว่า คุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ ประกอบด้วย ด้านการรับประกัน  ด้านราคา  ด้านแหล่งที่มาของผลิตภัณฑ์จากประเทศสหรัฐอเมริกา ด้านแหล่งที่มาของผลิตภัณฑ์จากประเทศจีน ด้านการบริการหลังการขาย 1 ปี และด้านใบรับรองคุณภาพและมาตรฐาน    มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรม โดยคุณลักษณะด้านใบรับรองคุณภาพและมาตรฐาน เป็นปัจจัยหลักที่ผู้บริโภคให้ความสำคัญมากที่สุด รองลงมาคือ ด้านการรับประกัน ด้านราคา ด้านแหล่งที่มาของผลิตภัณฑ์ และด้านบริการหลังการขาย เป็นคุณลักษณะด้านที่ผู้ใช้งานให้ความสนใจน้อยที่สุด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการวิเคราะห์องค์ประกอบร่วมth
dc.subjectเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรมth
dc.subjectตลาดเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรมth
dc.subjectConjoint analysisen
dc.subjectIndustrial material testingen
dc.subjectMachine marketen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleAPPLICATION OF CONJOINT ANALYSIS FOR ANALYZING THE INDUSTRIAL MATERIAL TESTING MACHINE MARKETen
dc.titleการใช้ Conjoint Analysis เพื่อการวิเคราะห์ตลาดเครื่องทดสอบวัสดุอุตสาหกรรมth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130350.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.