Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/802
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKIRANA HIRUNTHANAKORNen
dc.contributorกิรณา หิรัญธนากรth
dc.contributor.advisorTanapoom Ativetinen
dc.contributor.advisorธนภูมิ อติเวทินth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-11-30T02:04:29Z-
dc.date.available2020-11-30T02:04:29Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/802-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research is a quantitative study, with the objective of studying the differences in demographic factors. The factors included the perception of service quality, 5A marketing strategies, and behavior using food delivery services via mobile applications of consumers in the Bangkok area. There were 400 samples used in this research and the statistics used consisted of percentage, arithmetical mean, standard deviation. The statistics used for hypothesis testing are t-test and One-Way Analysis of Variance.The study found that most of the respondents were female, aged between 25-34, single, with an undergraduate level of education, employees at private companies, and with an average income between 25,001 to 40,000 Baht.The results of hypothesis testing showed that consumers with different demographic characteristics, such as age, gender, income and occupation, demonstrated different types of decision-making and re-recommendations. The consumers had opinions on quality of service, concrete reliability, reliability in customer response, customer confidence and understanding different customers in food delivery services through mobile applications and different re-use and referral decisions, as well as consumers with opinions on the 5A marketing strategy and knowledge of the food delivery service business. Additional information on these interests also came to light. The factors that influenced decisions to start using the service included different knowledge of the food delivery service business, that influenced their opinions on the value of using different services.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความแตกต่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยการรับรู้คุณภาพการบริการ และกลยุทธ์การตลาด 5A กับพฤติกรรมการใช้บริการจัดส่งอาหารผ่านโมบายแอพพลิเคชั่นของผู้บริโภคในพื้นที่กรุงเทพมหานคร โดยมีกลุ่มตัวอย่างในการวิจัยจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ประกอบด้วย ค่าสถิติร้อยละ  ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน  ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ t-test และ  สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 25-34 ปี มีสถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยระหว่าง 25,001 - 40,000 บาทผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกัน ด้านเพศ อายุ สถานภาพ อาชีพ และรายได้มีการตัดสินใจใช้บริการซ้ำและแนะนำบอกต่อที่แตกต่างกัน  ผู้บริโภคที่มีความคิดเห็นต่อคุณภาพการบริการ ด้านความเป็นรูปธรรม ด้านความน่าเชื่อถือไว้วางใจได้ ด้านการตอบสนองลูกค้า ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้าและด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้าที่แตกต่างกันในการใช้บริการจัดส่งอาหารผ่านโมบายแอพพลิเคชั่นมีการตัดสินใจใช้บริการซ้ำและแนะนำบอกต่อที่แตกต่างกัน และผู้บริโภคที่มีความคิดเห็นต่อกลยุทธ์การตลาด 5A  ด้านการรู้จักธุรกิจบริการจัดส่งอาหาร ด้านความสนใจที่เกิดขึ้นจะค้นหาข้อมูลเพิ่มเติม ด้านปัจจัยที่ทำให้ตัดสินใจลงมือเริ่มใช้บริการ ด้านการรู้จักธุรกิจบริการจัดส่งอาหารที่แตกต่างกันมีผลต่อความคิดเห็นความคุ้มค่าในการใช้บริการที่แตกต่างกัน th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectบริการรับจัดส่งอาหารth
dc.subjectคุณภาพการบริการth
dc.subjectกลยุทธ์ทางการตลาด 5Ath
dc.subjectโมบายแอพลิเคชั่นth
dc.subjectกรุงเทพมหานครth
dc.subject5A marketing strategyen
dc.subjectService quality perceptionen
dc.subjectFood delivery servicesen
dc.subjectMobile applicationsen
dc.subjectBangkok metropolitan areaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.title5A MARKETING STRATEGY AND SERVICE QUALITY PERCEPTION OF FOOD DELIVERY SERVICES THROUGH MOBILE APPLICATION FOR CONSUMER IN BANGKOK AREA.en
dc.titleกลยุทธ์การตลาด 5A และ การรับรู้คุณภาพการบริการในการใช้บริการจัดส่งอาหารผ่านโมบายแอพพลิเคชั่นของผู้บริโภคในพื้นที่กรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs581130095.pdf3.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.