Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/752
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | YAOWALUK KUMNERDKAN | en |
dc.contributor | เยาวลักษณ์ กำเนิดกาญจน์ | th |
dc.contributor.advisor | Intaka Piriyakul | en |
dc.contributor.advisor | อินทกะ พิริยะกุล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:36:43Z | - |
dc.date.available | 2020-11-12T03:36:43Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/752 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The aims of this research are as follows: (1) to study the product attributes influencing the preferences among consumers interested in eyelid surgery; (2) to study the product attributes influencing the preferences of consumers interested in botulinum toxin; (3) to show the level of importance influencing customer preferences among consumers interested in eyelid surgery; and (4) to show the level of importance of influencing customer preferences of consumers interested in botulinum toxin. The sample group in this research consisted of two hundred consumers interested in eyelid surgery; and (2) two hundred consumers interested in botulinum toxin from Pantip.com, Dungdong.com and Dodeden.com. The questionnaire used conjoint analysis, descriptive analysis, mean, percentage, standard deviation and a hypothesis test using the decision tree model and multiple regression analysis. The results of the consumers interested in eyelid surgery were as follows: (1) most respondents were female, thirty-one to thirty-eight years of age, worked as officers, with a salary from 25,001 to 35,000 Baht, a Bachelor’s degree, and a hometown in central Thailand; (2) the consumers provided six important attributes for choosing products. This included negative and positive reviews, price, waiting time, famous doctors and nursing homes; (3) consumers of different genders, ages, occupations, average salary, education, and hometown gave equal importance of the six attributes for choosing products, including negative and positive reviews, prices, waiting time, famous doctors and nursing homes at a statistical level of 0.05. The results of the consumers interested in botulinum toxin were as follows: (1) most of the respondents were female, thirty-one to thirty-eight years of age, worked as officers, with a salary from 25,001 to 35,000 Baht, a Bachelor’s degree, and a hometown in central Thailand; (2) consumers provided six important attributes for choosing products. This included positive reviews, prices, negative reviews, famous doctors, the source of botulinum toxin and nursing homes; and (3) consumers of different genders, ages, occupations, average salary, education and hometown gave equal importance to the six attributes for choosing products, which included positive and negative reviews, prices, famous doctors, botulinum toxin source and nursing homes, with a statistical level of 0.05. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1.) เพื่อศึกษาคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อ Customer preference ของผู้บริโภคที่สนใจทำศัลยกรรมตา 2 ชั้น (2.) เพื่อศึกษาคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อ Customer preference ของผู้บริโภคที่สนใจฉีดโบท็อกซ์ (3.) เพื่อแสดงระดับความสำคัญของคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อ Customer preference ของผู้บริโภคที่สนใจทำศัลยกรรมตา 2 ชั้น (4.) เพื่อแสดงระดับความสำคัญของคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ที่มีอิทธิพลต่อ Customer preference ของผู้บริโภคที่สนใจฉีดโบท็อกซ์กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ (1.) ผู้บริโภคที่สนใจทำศัลยกรรมตา 2 ชั้น (2.) ผู้บริโภคที่สนใจฉีดโบท็อกซ์ จาก 3 เว็บไซต์ ได้แก่ Pantip.com, Dungdong.com และ Dodeden.com จำนวนกลุ่มตัวอย่างอย่างละ 200 คน รวมทั้งสิ้น 400 คน โดยใช้แบบทดสอบเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานโดยใช้สถิติแบบจำลองแผนภูมิต้นไม้ (Decision tree model) และการวิเคราะห์เชิงถดถอยพหุคูณหรือเชิงซ้อน (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยของกลุ่มตัวอย่างที่สนใจทำศัลยกรรมตา 2 ชั้น พบว่า (1.) ผู้ทำแบบทำสอบส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุในช่วง 31 – 38 ปี มีอาชีพเป็พนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท มีระดับการศึกษาปริญญาตรี และมีภูมิลำเนาเดิมอยู่ภาคกลาง (2.) ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ คือ คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงลบ คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงบวก คุณลักษณะด้านราคา คุณลักษณะด้านระยะเวลารอคิว คุณลักษณะด้านชื่อเสียงของหมอ และคุณลักษณะด้านสถานพยาบาล ตามลำดับ ในการเลือกใช้บริการทำศัลยกรรมตา 2 ชั้น (3.) ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และการศึกษาสูงสุด แตกต่างกัน ให้ความสำคัญกับคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ คือ คุณลักษณะด้านสถานพยาบาล คุณลักษณะด้านชื่อเสียงของหมอ คุณลักษณะด้านระยะเวลารอคิว คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงบวก คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงลบ และคุณลักษณะด้านราคา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยของกลุ่มตัวอย่างที่สนใจฉีดโบท็อกซ์ พบว่า (1.) ผู้ทำแบบทำสอบส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุในช่วง 31 – 38 ปี มีอาชีพเป็พนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท มีระดับการศึกษาปริญญาตรี และมีภูมิลำเนาเดิมอยู่ภาคกลาง (2.) ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ คือ คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงบวก คุณลักษณะด้านราคา คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงลบ คุณลักษณะด้านชื่อเสียงของหมอ คุณลักษณะด้านแหล่งที่มาของโบท็อกซ์ และคุณลักษณะด้านสถานพยาบาล ตามลำดับ ในการเลือกใช้บริการฉีดโบท็อกซ์ (3.) ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และการศึกษาสูงสุด แตกต่างกัน ให้ความสำคัญกับคุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ คือ คุณลักษณะด้านสถานพยาบาล คุณลักษณะด้านชื่อเสียงของหมอ คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงบวก คุณลักษณะด้านรีวิวเชิงลบ คุณลักษณะด้านราคา และคุณลักษณะด้านแหล่งที่มาของโบท็อกซ์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | Customer preference | th |
dc.subject | คุณลักษณะผลิตภัณฑ์ | th |
dc.subject | ศัลยกรรมตา 2 ชั้น | th |
dc.subject | ฉีดโบท็อกซ์ | th |
dc.subject | Customer preference | en |
dc.subject | Product attributes | en |
dc.subject | Eyelid surgery | en |
dc.subject | Botulinum toxin | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | CONJOINT ANALYSIS FOR PLASTIC SURGERY SERVICE DEVELOPMENT | en |
dc.title | การใช้ Conjoint Analysis เพื่อการพัฒนาผลิตภัณฑ์ในการให้บริการศัลยกรรมตกแต่ง | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130187.pdf | 6.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.