Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/750
Title: SELECTING  THE  KEY  FEATURES  OF  MOBILE  BANKINGFOR  SMALL  AND  MEDIUM  BANKS
การเลือกคุณลักษณะที่สำคัญของโมบายแบงค์กิ้ง สำหรับกลุ่มธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็ก
Authors: MAYUREE CHITCHAROENRUNGROJN
มยุรี จิตเจริญรุ่งโรจน์
Intaka Piriyakul
อินทกะ พิริยะกุล
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: โมบายแบงค์กิ้ง
ธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็ก
คุณลักษณะ
Key features
Mobile banking
Small and medium banks
Issue Date:  18
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of research is to study to selecting the key features of mobile banking for small and medium banks consist of perceived usefulness, such as deposits, loan services, transfer and payment services, credit services, investment services, other services and the perceived ease of use, the influence the intention of using mobile banking for small and medium bank users in Bangkok. The sample group consisted of 400 people.  A questionnaire was used as a tool for data collection. The research found the following: most of the respondents were female, aged between thirty to thirty-nine, single, held a Bachelor’s degree or equivalent, were professionals or employees of private companies and earned an average monthly income of 30,001-45,000 baht. The results of the hypothesis testing found that the perceived usefulness of deposits, loan services and transfer/payment services influenced the intention to use mobile banking among small and medium bank users in Bangkok, with statistical significance of 0.05, which can be explained by 16.30% perceived ease of use by checking the remaining balance without logging into the system; the payment of goods and services by scanning the barcode or QR code, applying for mobile banking without having to contact the bank and influencing the intention to use mobile banking among users of small and medium banks in Bangkok, with a statistical significance of 0.05, which can be described as 7.60%
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเลือกคุณลักษณะที่สำคัญของโมบายแบงค์ สำหรับกลุ่มธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็ก ประกอบด้วย การรับรู้ประโยชน์จากการใช้งาน ได้แก่ ด้านบริการบัญชีเงินฝาก/บัญชีสินเชื่อ ด้านบริการโอนเงิน/ชำระค่าสินค้าและบริการ ด้านบริการบัตรเครดิต ด้านการลงทุนกองทุนรวม/ประกัน ด้านบริการอื่นๆ และการรับรู้ความง่ายในการใช้งาน มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้โมบายแบงค์กิ้งของผู้ใช้บริการธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็กในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ใช้บริการธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็กที่เคยใช้บริการโมบายแบงค์กิ้ง จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า  ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 30-39 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชนและมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001 – 45,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การรับรู้ประโยชน์จากการใช้งาน ด้านบริการบัญชีเงินฝาก/บัญชีสินเชื่อ และด้านบริการโอนเงิน/ชำระค่าสินค้าและบริการ มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้โมบายแบงค์กิ้งของผู้ใช้บริการธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็กในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 16.30 การรับรู้ความง่ายในการใช้งาน การตรวจสอบยอดเงินคงเหลือโดยไม่ต้องล็อคอินเข้าสู่ระบบ การชำระค่าสินค้าและบริการด้วยการแสกนบาร์โค้ดหรือคิวอาร์โค้ด การสมัครใช้บริการโดยไม่ต้องติดต่อที่สาขาธนาคาร มีอิทธิพลต่อความตั้งใจใช้โมบายแบงค์กิ้งของผู้ใช้บริการธนาคารขนาดกลางและขนาดเล็กในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 7.60
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/750
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs581130069.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.