Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/714
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorVIRIYA JUNTONGen
dc.contributorวิริยา จันทร์ทองth
dc.contributor.advisorPaiboon Archarungrojen
dc.contributor.advisorไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-11-01T04:39:59Z-
dc.date.available2020-11-01T04:39:59Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/714-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aimed to study service marketing mix factors relating to online food ordering behavior via foodpanda of customers in Bangkok area. Samples were 400 consumers who used food ordering services online through the website and application of foodpanda in Bangkok area. Questionnaire was used for data collection. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance and the Pearson product moment correlation. Results of hypotheses testing were that difference in gender, occupation and marital status influenced online food ordering behavior from foodpanda in term of monthly food ordering frequency at statistically significant levels of 0.01 and 0.05, respectively. Respondents of different ages, genders, educational level, occupation, and average monthly income demonstrated different online food ordering behavior from foodpanda in term of average expense per order at statistically significant levels of 0.01 and 0.05, respectively. The service marketing mix in the aspects of product, price, place, promotion, people ,process and physical evidence were related with online food ordering behaviors from foodpanda in term of monthly orders at a statistically significant level of 0.01 in the same direction and at a low level. The service marketing mix for product aspects were related with online food ordering behaviors from foodpanda with term average expense per order at a statistically significant level of 0.01 in the same direction and at a low level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มุ่งหมายเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้าของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านเว็บไซต์และแอพพลิเคชั่นของฟู้ดแพนด้าในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สถิติสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อาชีพ และสถานภาพแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า ด้านความถี่ต่อเดือนในการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้าแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ และผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ต่อเดือนแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อครั้งในการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้าแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่จัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านบุคคล ด้านลักษณะทางกายภาพและด้านกระบวนการ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า ด้านความถี่ต่อเดือนในการเลือกใช้บริการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในระดับต่ำและไปในทิศทางเดียวกัน และส่วนประสมทางการตลาดบริการ  ด้านผลิตภัณฑ์ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการเลือกใช้บริการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อครั้งในการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในระดับต่ำและไปในทิศทางเดียวกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดบริการth
dc.subjectการสั่งซื้ออาหารออนไลน์th
dc.subjectฟู้ดแพนด้าth
dc.subjectService marketing mixen
dc.subjectOnline food orderingen
dc.subjectfoodpandaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleSERVICE MARKETING MIX FACTORS RELATING TO ONLINE FOOD ORDERING BEHAVIORS VIA FOODPANDA OF CUSTOMERS IN BANGKOK AREA en
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารออนไลน์ผ่านฟู้ดแพนด้าของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130400.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.