Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWORANUN PUANGJAMPAen
dc.contributorวรณัน พวงจำปาth
dc.contributor.advisorKanyakit Keeratiangkoonen
dc.contributor.advisorกัลยกิตติ์ กีรติอังกูรth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-10-03T11:52:40Z-
dc.date.available2020-10-03T11:52:40Z-
dc.date.issued10/7/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/651-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRAT (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aimed to study the factors of a technology acceptance model for use of the S-Wallet in Foodplace at Singha Complex. The sample size in this research was four hundred consumers, who either worked or came to use the services at Foodplace at Singha Complex. A questionnaire was used as the tool for data collection. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. As result of the research, it was found that the perceived ease of use influenced the perceived usefulness of the S-Wallet in Foodplace at Singha Complex included influential factors included usability, accessibility and convenience. The perceived ease of use also influenced attitudes toward the S-Wallet in Foodplace at Singha Complex with influential factors included the perception of convenience. The perceived usefulness influenced attitudes towards personal user of the S-Wallet in Foodplace at Singha Complex had influential factors, including benefits. These attitudes also influence the actual technology, influencing the S-Wallet in Foodplace at Singha Complex in terms of actual technology influencing the frequency of use per month and the actual technology influencing satisfaction. However, it was found in this research that the influence of the actual technology influencing the average payment per time. This research aimed to empower entrepreneurs to understand how the adoption of technology and behavioral influences regarded the use of S-Wallet, in order to improve business and to develop their own technology.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการยอมรับเทคโนโลยี S-Wallet ศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่ทำงานหรือมาใช้บริการศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์ จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า การรับรู้ความง่ายของการใช้งานมีผลต่อการรับรู้ประโยชน์ที่ได้รับจากเทคโนโลยี S-Wallet ศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์ ด้านการรับรู้ความง่ายมีผลต่อการรับรู้ประโยชน์ที่ได้รับจากเทคโนโลยี ได้แก่ ด้านการใช้งาน ด้านการเข้าถึง และด้านความสะดวก การรับรู้ความง่ายของการใช้งานมีผลต่อความตั้งใจในการใช้เทคโนโลยี S-Wallet ศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์ ด้านการรับรู้ความง่ายมีผลต่อความตั้งใจในการใช้เทคโนโลยี ได้แก่ ด้านความสะดวก การรับรู้ประโยชน์ที่ได้รับมีผลต่อความตั้งใจในการใช้เทคโนโลยี S-Wallet ศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส ด้านการรับรู้ประโยชน์มีผลต่อความตั้งใจในการใช้เทคโนโลยี ได้แก่ ด้านประโยชน์จากการใช้งาน ความตั้งใจในการใช้เทคโนโลยี S-Wallet มีผลต่อการใช้งานเทคโนโลยีชำระเงินที่เกิดขึ้นจริง ภายในศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์ ด้านจำนวนครั้งในการชำระเงินค่าสินค้าผ่าน S-Wallet โดยเฉลี่ยต่อเดือน และด้านความพึงพอใจการใช้งาน แต่พบว่าในด้านจำนวนเงินที่เติมใน S-Wallet ไม่มีผลต่อการใช้งานเทคโนโลยีชำระเงินที่เกิดขึ้นจริง งานวิจัยนี้มุ่งหวังให้ผู้ประกอบธุรกิจได้ทราบถึงการยอมรับเทคโนโลยีและปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้งาน S-Wallet เพื่อให้ผู้ประกอบธุรกิจได้ปรับปรุงและพัฒนาเทคโนโลยีของตนเองให้ผู้บริโภคยอมรับมากขึ้นth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการยอมรับเทคโนโลยีth
dc.subjectS-Walletth
dc.subjectศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลสth
dc.subjectอาคารสิงห์คอมเพล็กซ์th
dc.subjectTechnology acceptance modelen
dc.subjectS-Walleten
dc.subjectFoodplaceen
dc.subjectSingha Complexen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFACTORS OF TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL FOR USE OF THE S-WALLET IN FOODPLACE AT SINGHA COMPLEXen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการยอมรับเทคโนโลยี S-Wallet ศูนย์อาหารฟู้ดส์เพลส อาคารสิงห์คอมเพล็กซ์th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs592130028.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.